I luv my ER-1

tragmadat

vioo eh 'l
Kort trackje waarin ik mijn er-1 keihard van achteren neem 8>
qua audio output in de audio input dan dus eigenlijk is het mastERbatie :okdan:
Klinkt dat hoe???

https://soundcloud.com/gtavianen/tramadat-no-hard-feelings

Laatst gewijzigd:
Kort trackje waarin ik mijn er-1 keihard van achteren neem 8>

Hahaha, mooi omschreven..

Maar ik verwachtte dat hij dan ook flink afgeranseld zou worden. Zo van 'effe flink erin beuken zonder genade of voorspel, Maar het klinkt vrij netjes allemaal..
Ik zou minder genadig zijn voor dat ding...laat merken wie er hier de baas is verdomme! ;)

Je hebt gelijk.
Maar voor je het weet heb je enkel bliepjes en piepjes.
;)

I luv yer raw style 8)
Maar dat had ik volgens mij al eens gezegd (in het Nederlands weliswaar).

Maarrrr.. Wat moest er meer aan geloven, de ER-1 of de input van de mixer/audiokaart? :D

Leuk 'gefopt' momentje ook op 1:49.

25kj3wx.jpg

Ligt uiterst lekker in de miks allemaal.. lekker sub.. en de bliepjes zijn prettig snappy.
Weet niet of ik het goed snap maar is het flanger-achtige effect nu iets met de " feedback"?

En idd dat "wat was dat nu weer" moment op 1:49 :mega:
Goed bezig :)

Nee de feedback zijn de bliepjes. Ik ben altijd al een beetje teleurgesteld geweest in de toepassing van de audio inputs en met name het effect van de ringmodulator, die overigens bepaalde figuren weer geen echte ringmodulator is maar dat terzijde.
Nu heb ik door een boel ge experimenteer, en vooral gebruik maken van de panning het voor elkaar gekregen om te zorgen dat het iets bruikbaars oplevert. Het komt allemaal best nauw en voor je het weet ontstaat er zo'n "wtf' moment. En bij nog iets meer onvoorzichtigheid ontstaan er geluiden waar een bepaald forumlid van gaat steigeren.
;)

Hehe.. daar was Adriaan ook al vrij duidelijk over ja :D

Maar de sweetspot steekt nogal nauw dus.. wat ik hoor qua bleeps enzo heeft ook wel een prettig FM-achtig karakter ook. :)

ah ja, ik mis hem af en toe nog steeds wel eens!
maar is dit nou alleen de er-1, kaal?
of zit er nog meer achter?
en als ik het goed begrijp heb je de out in de audio ins gestoken?

Nee is niet kaal. Hij loopt samen met een ESX die een 3630 sidechain doet. Daarbij komt de flange uit een Se-50 via de aux.
Maar waar het om gaat is dat ik dus het rechter kanaal rechtstreeks op audio in 2 heb geprikt en die helemaal links pan.
Door de andere geluiden een beetje bij rechts te mengen, de bassdrum het minst, met die ringmodulatiedinges aan, onstaan er allemaal leuke effecten.
Zoals ik al zei het vliegt snel uit de bocht maar is zeker een nieuwe dimensie van dat ding.

Zelf nog een ER-1 mk2 gehad en deze weggedaan omdat ik het maar een slap ding vond qua klank.
Gezien de mogelijkheden van de ER-1 is dit echt leuk gedaan.
Dat ding had eigenlijk meer out moeten hebben dan was het een pak beter geweest (lekker door fx halen).

Back