Overtuig andere met jou synth demo

sander

_
Dit is misschien wel leuk. Is volgens mij nog geen topic geweest.

Freak eens lekker op je synth en laat horen wat ie kan.
Probeer de andere te overtuigen dat ie die synth moet kopen.

Dit is dus ook een handig topic als je een bepaalde synth wil kopen en wel effe wil weten hoe deze klinkt.
Gaarne alleen het synt geluid met zo min mogelijk effecten.

Ik zal binnenkort eens effe de mono/poly demonstreren.

Oja, het is natuurlijk niet echt leuk als al die samples gelijk geript worden voor eigen composities.
Dat bedenk ik me nu eigelijk pas. Dan zou ik dus juist niet zulke vette dingen moeten maken.
Nauw ik zie het wel. Want dat vindt ik eigelijk behoorlijk k*t.

Wat een interactieve topics ineens allemaal.

Goed. Deze thread vraagt om een Eminent Solina String Ensemble. Ik zal TZT wel een versie met lagere bitrate hier neer zetten zodat ie later ook te beluisteren is en het mij niet teveel HD space kost.

De opname is er een met een Electro Harmonics Smallstone Phase Shifter en een tikje reverb.
Ik hoef trouwens geen feedback op het nummer daar ik het al eerder online heb gezet.

www.smokeandnoise.com/sounds/solina.mp3

Als men dit een leuk idee vindt... dat wellicht verder uitgewerkt dient te worden..

Gaarne even wat feedback in het volgende topic achterlaten...

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=15891

Ik had een soortgelijk idee ge-opperd in het feedback forum, en ik denk nog steeds dat dat een erg grote meerwaarde aan deze site kan geven.

Ik ben benieuwd naar de Mono/Poly Sander!
Misschien freak ik hem zelf ook ff... 8)

Re: Overtuig andere met jou synth demo

Origineel geplaatst door sander
Gaarne alleen het synt geluid met zo min mogelijk effecten..

Ehh, ook geen interne efx? Ik neem toch aan dat je alleen externe Efx-bakken bedoelt.. :confused:
De interne efx maken 't juist af&toe extra leuk!! :D

..waarschijnlijk 'n beetje overbodige vraag??:bekdicht:

Hier een Nova zonder FX :

Re: Re: Overtuig andere met jou synth demo

Re: Re: Overtuig andere met jou synth demo

Origineel geplaatst door Zoidsity
Ehh, ook geen interne efx? Ik neem toch aan dat je alleen externe Efx-bakken bedoelt.. :confused:
De interne efx maken 't juist af&toe extra leuk!! :D

..waarschijnlijk 'n beetje overbodige vraag??:bekdicht:

Droog is het beter te sample'n ;)

Sorry, vind dit juist een beetje stierenstront. Als een synth interne FX heeft dan is dat onderdeel van die synth en maakt het (mede) de sound van die synth.

Ik bedoel een chorus is een effect. De chorus van een Juno is juist heel karakteristiek voor die synth. Een bepaalde reverb of rhythmic delay kan net zo goed uniek zijn voor een bepaalde bak.

Als een synth met eigen FX super goed klinkt (waardoor vele hem gaat gebruiken) en zonder FX maar matig... SO WHAT?!

Origineel geplaatst door C-Code
Ik zal vandaag of morgen een demo van mijn supernova 1 doen

Heel Graag! :)

Origineel geplaatst door dextron
Wat een interactieve topics ineens allemaal.

Goed. Deze thread vraagt om een Eminent Solina String Ensemble. Ik zal TZT wel een versie met lagere bitrate hier neer zetten zodat ie later ook te beluisteren is en het mij niet teveel HD space kost.

De opname is er een met een Electro Harmonics Smallstone Phase Shifter en een tikje reverb.
Ik hoef trouwens geen feedback op het nummer daar ik het al eerder online heb gezet.

www.smokeandnoise.com/sounds/solina.mp3

Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd naar de Solina droog zeg maar.

Een beetje op z'n disco's gespeeld, korte attack enzo...

Overtuig me dat ie zo cool is! :engel:

Ik zit er aan te denken om er misschien ook 1tje aan te schaffen....ooit:)

Origineel geplaatst door barn
Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd naar de Solina droog zeg maar.

Een beetje op z'n disco's gespeeld, korte attack enzo...

Overtuig me dat ie zo cool is! :engel:

Ik zit er aan te denken om er misschien ook 1tje aan te schaffen....ooit:)

Erm ik vind die Solina vooral heel cool met die phaser er achter, zonder die phaser is het weer minder spannend.
Als je dan ook nog de chorus op de Solina uitzet blijft er niet veel meer over van het geluid.

Helaas heb ik geen Solina meer, dus die zal een ander moeten posten dan.

Origineel geplaatst door dextron
Erm ik vind die Solina vooral heel cool met die phaser er achter, zonder die phaser is het weer minder spannend.
Als je dan ook nog de chorus op de Solina uitzet blijft er niet veel meer over van het geluid.

Helaas heb ik geen Solina meer, dus die zal een ander moeten posten dan.
De Chorus mag uiteraard vol aanstaan :D

Ben echt benieuwd naar het Solina geluid namelijk, omdat ie de naam heeft van de Disco-String!

En ik erg geïnteresseerd ben in dat geluid en de muziek...

Ik zou jullie graag uitgebreide demo's willen laten horen van o.a. de Ems synthi Aks, Minimoog, Sonic 6 en Elka Synthex. Ik heb alleen geen webspace, dus als één van jullie iets weet of als ik gebruik mag maken van iemands webspace laat het me dan efkes weten en dan stuur ik wat op.

op lycos.nl kun je gratis 50 mb webspace krijgen, ff account aanmaken en klaar is kees, benaderbaar via bijv. leech ftp dus supermakkelijk.

doe laatste tijd toch niets anders als opnemen dus vanmiddag mar ff wat dingen uit me VFX halen. Gewoon wat presets dan hoor je de vette synthese van die bak en de force die hij bezit8D echt ik kan iedereen dat ding aanraden. geweldige bak...

Back