Ik probeer de software + databestanden van mijn Roland MC-307 te upgraden.
Ik gebruik een Roland UM-ONE mk2 kabel verbonden aan mijn Windows 8.1 pc. Deze midi kabel wordt prima geïnstalleerd.
Voor het updaten van de Roland gebruik ik het Roland tooltje UpdateSMF. Daarmee kan ik de juiste Midi uitgang selecteren.
Ik heb van de site van Roland de juiste firmware gedonwload. Na unzippen komt dat in 8 mapjes, 4x data, 4x prg met daarin de midi bestanden die ik over wil zetten.
Nou lukt het proces prima met de prg bestanden. Die worden succesvol overgezet, want ik zie lampjes oplichten op de MC-307.
Het loopt vanaf stap 6 spaak: wat ik ook indruk, er komt geen dAT in het schermpje te staan, dus ik kan de nieuwe databestanden niet over zetten. Na een restart van de MC-307 is wel de software geupgrade, maar ik krijg dus de data bestanden niet erop gezet.
Wie kan me een goeie tip geven??
Ik gebruik een Roland UM-ONE mk2 kabel verbonden aan mijn Windows 8.1 pc. Deze midi kabel wordt prima geïnstalleerd.
Voor het updaten van de Roland gebruik ik het Roland tooltje UpdateSMF. Daarmee kan ik de juiste Midi uitgang selecteren.
Ik heb van de site van Roland de juiste firmware gedonwload. Na unzippen komt dat in 8 mapjes, 4x data, 4x prg met daarin de midi bestanden die ik over wil zetten.
Nou lukt het proces prima met de prg bestanden. Die worden succesvol overgezet, want ik zie lampjes oplichten op de MC-307.
Het loopt vanaf stap 6 spaak: wat ik ook indruk, er komt geen dAT in het schermpje te staan, dus ik kan de nieuwe databestanden niet over zetten. Na een restart van de MC-307 is wel de software geupgrade, maar ik krijg dus de data bestanden niet erop gezet.
Wie kan me een goeie tip geven??
1. Run the file “MC307.exe.” Eight (folders will be extracted:
prg1, prg2, prg3, prg4, data1, data2, data3, data4
Each folder contains several Standard MIDI Files (SMF).
2. Connect the MIDI OUT from the sequencer to the MIDI IN of the MC-307.
3. Power on the MC-307 while holding the F1, F4, and RHYTHM PART VIEW
buttons. The BPM indicator will display “----“.
4. Press R, then press 3. “SyS” will appear in the display.
5. Play the SMFs S0000001.mid to S0000032.mid in order (these are located in
the folders prg1 – prg4).
6. Press 5, then press 7. “dAT” will appear in the display.
7. Play the SMFs D0000001.mid to D0000032.mid in order (these are located in
the folders data1 – data4).
8. Power off when completed.
folders will be extracted: