(Nonsens )Jd990 VS jp8080

DRe

SSM spacestation
Intro lul verhaal. Maar stel je bent op fiets toer en in een of ander winkeltje voor een habbekrats (4euro) zie je twee 19 inch rack modules staan, je kan er maar een mee nemen. Welke kies je. We stellen. Ons voor dat we geen van beide hebben. Ze zijn heel erg verschillend (het gaat vooral om de sounds die er uit komen natuurlijk) dus is het een moeilijke keuze lijkt me zo. Wat is jouw keuzen en rede om de jd of de jp te kiezen.

Even review kijken op de iphone voor ik beslis. Vermoedelijk neem ik de 8080 niet want die ken ik en kom ikvaak tegen

Jd990 omdat ie veel kleiner is en omdat er veel verschillende klanken uit te halen zijn. Of toch de 8080 omdat ik geen verstand heb van menus en parts en performances en ROM RAM SR-JV M-256. Maar ja, ik begrijp niets van subtractieve synthese dus wat moet ik met al die knoppen van de 8080. Eerst maar eens een keuboard kopen

Wel is een 19" apparaat onder je snelbinders gehad? Maw, ik laat die rommel lekker in de winkel staan. :)

Ik vind het ook een moeilijke keuze. Nu zou ik voor de jp gaan. Veel knoppen niet snel lelijke Sounds. Veel wave vormen. Wat ik wel weer een nadeel vind is de klank kleur altijd een beetje het zelfde blijft. Onder het kopje eentonigheid.
Ze zitten net onder de 500 dus in het goedkope circuit

Ja de JD900 is natuurlijk wel veel dieper te programeren en interessanter qua geluids spectrum dan weer zo een boerenkool 2 oscie (is die toch) VA, desondanks zou ik nog best een keertje een JP8000 willen hebben in de studio, lijkt me een vrij wollige space bak. Een JP8000 dan geen JP8080 wel liever

Een JD900 is echt heel simpel te editten overigens, groot scherm en alles wijst zichzelf als je dat niet kan als synthforummer moet je maar een andere hobby gaan nemen :duivels::W8):D (Vingerverfen of paaseieren verven dan ben je lekker met je handen bezig net als met knopjes draaien) :koffie::koffie::koffie::koffie::koffie:

Zullen we er nog een paar in de groep gooien :D:

In de tempel van synthos (op het eiland Arpus naast het orakel van Quasimipius) mag je alleen 1 meenemen: Een kURZWEIL 2000 of een Spectral Audio Neptune!???

Als ik maar 1 sound mocht hebben wordt het een piano sound, dus kurzweil. Ik zou niet graag op een eiland zitten met alleen een monophony basgitaar sound.

Laatst gewijzigd:
In de tempel van synthos (op het eiland Arpus naast het orakel van Quasimipius) mag je alleen 1 meenemen: Een kURZWEIL 2000 of een Spectral Audio Neptune!???
Zonder keyboard of sequencer komt er niet veel geluid uit die Neptune... gemakkelijke keuze dus. :D

edit: ah, 't is ook om mee te nemen, ik dacht dat je daar moest blijven. 8o)
Toch maar de Kurz, gewoon uit nieuwsgierigheid...

Kurzweil 2000 is toch ook 19 inch?

Edit dat is de rs versie

Ik heb een K2000. Alleen met die zou ik al complete tracks kunnen bouwen. Heb ik in het verleden ook gedaan maar nu ben ik verwend.... Keuze valt dan ook zonder twijfel op de K.

Waarom kan je er maar 1 meenemen?

Wordt al moeilijk om er een op de fiets mee te nemen laat staan twee, tenzij je er fietstassen op hebt zitten :eureka:
Ik neem dan de JP-8080 mee omdat ik al een JD-990 heb :engel: en natuurlijk doordat je hem in real time kunt programmeren.

Back