Roland D50 of D550

synthkey

Stamgast
Ik wil graag een Roland D50 of D550 gaan kopen.
Eigenlijk wil ik niet nog meer ruimte kwijt zijn aan een digitale synth, dus vandaar dat mijn voorkeur naar de d550 gaat.
Zijn er nadelen t.o.v de d50 , of andere algemeen technisch bekende mankementen?

Roland is zeer in orde technisch bezit al jaren instrumenten die ik afbeul en die nog geen krimp geven.
Alleen(als je zelf klanken wilt maken) voor een 550 of zelfs een 50 is het veel gemakkelijker een controller in huis te nemen.
De PG-1000,gemakkelijk te bedienen en je kunt al de parameters bedienen van de 50.Wel moeilijk te vinden de dag van vandaag.De geheugen batterij vervangen,kan ook geen kwaad.

thnks! ik ga dan wel een virtuele programmer gebruiken, pg1000 is me te duur

de D50 keyboard versie is wel veel makkelijker te editten omdat die een joystick heeft en wat handigere knopjes daar kan je supersnel alles mee veranderen (Imo veel handiger dan de programmer) maar de virtual programmer werkt natuurlijk nog beter wel, PG1000 staat hier stof te happen.

De D50 is wel een ontzettend mooie synth hoor daar mag je best wat ruimte voor vrijmaken ;)

de D50 keyboard versie is wel veel makkelijker te editten omdat die een joystick heeft en wat handigere knopjes daar kan je supersnel alles mee veranderen (Imo veel handiger dan de programmer) maar de virtual programmer werkt natuurlijk nog beter wel, PG1000 staat hier stof te happen.

De D50 is wel een ontzettend mooie synth hoor daar mag je best wat ruimte voor vrijmaken ;)

Moeilijk, twijfels of ik dan niet mijn korg m1 weg zal doen , m1 rack voor weer halen en een d50 kopen :D

De m1 heeft ook zulke mooie 90's sounds.

D50 is wel veel makkelijker te editten omdat die een joystick heeft en wat handigere knopjes daar kan je supersnel alles mee veranderen.

De D50 is wel een ontzettend goede synth hoor daar mag je best wat ruimte voor vrijmaken ;)

Kan ik alleen maar beamen, ik heb zowel de D-50 alsmede de D-550 en edit alleen maar op de 50 en kopieer via een geheugenkaart dan de sounds naar de 550.
Fantastische synth, zeer aparte sound mogenlijkheden.
Mijn meest favoriete digitale synth :eureka:

D50 of alternatief D10/D110/D20

D50 of alternatief D10/D110/D20

Heb zowel D50 (zelfs 3x) en D550 gehad in het verleden en ook weer verkocht voor nieuwer spul. De klank is mega, ook in de huidige tijd. Dus gauw maar voor erg weinig (60 euro) een Roland D10 gekocht, want ik miste de LA-synthese en die staat er nog steeds :)

Nu is de Roland D10 niet eens veel slechter dan de D50 (ok mist 2 LFO's en iets moeilijker te editen) maar kan wel multitimbraal worden ingezet (geluiden stapelen en detunen) en dat heeft de D50 weer niet. Editen is overigens als je eenmaal door hebt en met een beetje geduld best te doen. Ik heb een hele soundbank in 1 week tijd compleet gewijzigd in klanken die ikzelf wel aardig vond. Ergo als je weinig geld te besteden hebt is een Roland D10 of D110 echt aan te bevelen.

Hier voor de beeldvorming een compositie gemaakt met D10 (op gitaar => slayer VST)

https://www.youtube.com/watch?v=mz-2NIlCsf8

Back