E350 range probleem

Kneelz

Reuzebonk
Raar probleem met mijn morphing terrarium, hoop dat iemand een idee heeft;

Als ik de course knop verder als 12 uur draai dan reageert hij niet meer op de hoogste noten. Bij 12 uur gaat hij bijvoorbeeld maar tot C5, bij 1 uur tot C4 om vervolgens bij helemaal open nergens meer op te reageren.

Dat doet hij in alle range switches zo en onder 12 uur trackt hij perfect over 8 octaven?

Is dat een kwestie van de trimpot opnieuw afstellen:?

Denk dat dit topic verkeerd geplaatst is zie ik nu. Kan deze verplaatst worden naar 'zelfbouw, reparatie en onderhoud' a.u.b. Moderator?

Als ik hem nu in een van de posities zet waarbij hij door de v/oct niet meer 'goed reageert' en ik stuur de e350 aan via een andere vco (oscillator sync) dan doet ie het wel goed.

Betekend dit dat de range knob niet helemaal lekker meer is? Snap er geen pepernoot van..

Ja, daar was ik al een beetje bang voor. Nou ja, het zit eigenlijk zo;
Als ik de E350 een paar noten aan de v/oct ingang aanbied, dan volgt hij de noten goed behalve als ik de pitch knop verder 'in de richting van de klok' draai
als ongeveer 12 uur. Helemaal open geeft hij geen enkele noot meer weer...
Dat doet hij in alle drie de ranges (low, mid, high) en het maakt niet uit vanaf welke bron ik aanstuur.

Nu dacht ik, ik zal eens via osc-sync aansturen kijken of de knoppositie dan wat uitmaakt maar dan reageert hij gewoon op inkomende noten, ongeacht welke knoppositie.
(Dus de v/oct naar een ander VCO en dan de uitgang naar de sync van de E350).

Zou ik verder nog iets kunnen proberen? Anders moet ik hem maar na laten kijken...

Back