voeding en audio signal

Arv

Robot
Ben weer is mn spullen aan her-positioneren..
Dus, stroom/voeding kabels en audio kabels los en proberen zo goed mogelijk opnieuw te plaatsen.
Daar begint vaak de ellende, want de audio kabels wil ik eigenlijk niet in de buurt of over
een stroomkabel hebben lopen. Dat is natuurlijk niet altijd makkelijk te doen, soms hangt het toch behoorlijk bij elkaar..
Dus kan dit brom veroorzaken, dat ik echt niet wil...

Hoe pakken jullie dit aan of vinden jullie me maar para.. :)

Hoe pakken jullie dit aan
what_lurks_beneath_1_by_petars.jpg

:D

Het is maar een online gevonden foto, ik heb zelfs geen plaats om foto's van mijn studiospaghetti te maken. 8D

Heb alles in een kabelgoot onder m'n bureau liggen, maar merk echt geen verschil hoor. Misschien wel als je op hoge resolutie opneemt?

Heb alles in een kabelgoot onder m'n bureau liggen, maar merk echt geen verschil hoor. Misschien wel als je op hoge resolutie opneemt?

Ik heb de indruk dat ik de enige op het forum ben met dit probleem ja.

- gebalanceerde kabels gebruiken indien mogelijk
- adapters graag wel afschermen of iig niet te dicht in de buurt van gevoelige apparaten..
- Geen stukke/slecht gemaakte kabels gebruiken :-)

- gebalanceerde kabels gebruiken indien mogelijk
- adapters graag wel afschermen of iig niet te dicht in de buurt van gevoelige apparaten..
- Geen stukke/slecht gemaakte kabels gebruiken :-)

Check!

Eh, die voedingen afschermen, hoe moet ik dat doen? Faraday kooi eromheen bouwen?

Bij mij loopt audio over de vloer, 220 en zwakstroom op bureaublad hoogte. Alles gescheiden. Moet het nog netjes orderen na de herinrichting maar nog geen tijd.

en vooral goede kabels gebruiken met goede afscherming en de aarding doordenken!

nettrafootjes en midi stuk voor stuk beluisteren of ze veel stoorgeluid leveren als je ze insteekt, soms stekkers omdraaien of op andere plek etc etc

en vooral goede kabels gebruiken met goede afscherming en de aarding doordenken!

nettrafootjes en midi stuk voor stuk beluisteren of ze veel stoorgeluid leveren als je ze insteekt, soms stekkers omdraaien of op andere plek etc etc

Die trucs ken ik inderdaad.
Trafos kan ik niet altijd veranderen, als ze bv bij het apparaat horen.

De bottom line is dus ver van elkaar af positioneren... ok.

Je kan het zo gek maken als je zelf wil.

Vuisregels:
- Plaats storingsgevoelige apparaten zo ver mogelijk van stoorzenders (trafo's).
- Vermijdt dimmers.
- Houd alle netstroom snoeren zoveel mogelijk even lang en gebruik ster-aarde opstelling in de studio.
- Gebruik zo goed mogelijk afgeschermde kabels en maak deze zo kort mogelijk. ]

Realiteit:
- Dimmers eruit gooien.
- Houd een beetje rekening met bovenstaande.
- In de praktijk zal het allemaal niet zo nauw luisteren.

Wat ik wel eens doe is eerst mijn monitors aanzetten, daarna de mixer en dan één voor één randapparatuur.
Bij elk apparaat wat word aanzet ga ik dan goed luisteren wat er gebeurt op gebied van brom en ruis.
Als ik iets hoor ga ik eens op mijn gemak kijken of ik daar misschien wat aan kan doen.

Back