Hallo

Se Boom

Nieuwkomer
Hallo,

Ik ben jan. Ik ben al een tijdje bezig met muziek maken op de computer en kijk hier ook regelmatig op het forum.

Nu ben ik even geleden bij iemand in de studio geweest om iets op te halen en daar was ik zwaar onder de indruk van alle hardware.

Nou, ik dus wat modules gekocht en ik ben aan het zoeken naar een mixer. Ik ben hier op het forum al driftig aan het lezen en informatie aan het opdoen.

Ik moet toegeven dat ik het pittiger vind dan ik dacht om goede informatie te vinden.

Vragen als, wat voor kabels gebruik ik, hoe gebruik ik 1 midi controller voor al mijn modules, wat is een prettige mixer, hoe zend ik mijn modules door mijn effecten processor, enzh ouden mij bezig op het moment.

Is er een guide to voor noobs zoals ik?

Alvast bedankt!

Ps, wat is dat knoppen draaien leuk zeg! :okdan:

Welkom Jan!
Aaahhhh nog iemand die hardware-fan geworden is :D.
Ja, soms is het aardig doorzoeken eer je een antwoord gevonden hebt dat specifiek voor jou past.
Veel vragen zijn meestal persoonlijke smaak/muziek/muziekruimte etc... gericht.
1 Of meerdere midi controllers? Tja, dat hangt een beetje af of je je hardware via 1 kanaal of multitimbraal (meerdere midikanalen en klanken tegelijk uit 1 synth/module) wilt aansturen.
Ga je multitimbraal, dan heb je al snel meerdere midi mergers/splitters/controllers nodig.... ;).
Stel gerust je vragen in een van de desbetreffende subfora.

Cheers!
Exo. :mega:

Bericht door een moderator:
Ha die Jan!,

Namens het gehele moderator team heet ik je van harte welkom op hèt Nederlandstalige Synthforum. Leuk dat je erbij bent.

attachment.php

Kijk rond, lees mee, stel vragen of beantwoord ze, deel je mening, koop of verkoop je gear en vergeet vooral niet om af en toe je eigen brouwsels te posten. En zoals Exo al aangeeft, veel informatie is voor specifieke issues/oplossingen beschikbaar. Je kunt vanzelfsprekend je eigen vragen opstellen en posten. Omschrijf dan even zo duidelijk mogelijk de context van je vraag.

Als je vragen hebt over de werking van het forum, kun je hier al veel antwoorden terugvinden. En natuurlijk kun je de leden van het moderator team altijd rechtstreeks benaderen door een persoonlijk bericht (PB) te sturen, mocht je er niet uitkomen. We zijn herkenbaar aan de vetgedrukte gebruikersnamen.

Heel veel plezier hier!

Doc

Mensen zijn veel te snel tegenwoordig!! kopen voor honderden, duizenden euro's opeens hardware synthesizers en de bijbehorende effectmodules, en eenmaal aangesloten, als dat al lukt, snappen ze er niks van... Dan zeggen ze, ja maar dat is tegenwoordig in, iedere producer scoort hits, door weer analoge synthesizers te gebruiken, (je moet wel weten hoe het werkt, lol)
Mijn neef kocht half jaar geleden een mini korg ms20, ik zei al tegen hem, heb je niks aan, je gebruikt voor je muziek toch alleen vst plugins, die korg daar moet je achter zitten, met bloed zweet en tranen op de ouderwetse manier knoppen draaien! 3 weken later was hij het al zat, heb die korg maar overgekocht. Mijn neef zei.. er komen alleen maar goedkope kutgeluiden uit. (zeiden ze vroeger in de jaren 80 ook van mijn memory Moog, goedkope kutgeluiden, lol)

Back