Radio in de studio?

justin

Shauna
Trouwens zijn er veel die een radio aan hebben in hun studio,of heb je beslist geen radio aan in je studio. Ik heb hier wel ontvangst en vaak staat ie op id&t maar moet zeggen dat ie naar mijn mening de laatste tijd wat te vaak aan staat;)
Wat de productie niet ten goede komt,en je hoort ook te veel dan. Las een keer een stuk over iemand die zei dat je op een bepaald moment zoweinig mogelijk ander muziek moet gaan luisteren,waardoor je uiteindelijk echt je eigen ding gaat maken qua style en productie.:eureka:

Re: Radio in de studio?

Origineel geplaatst door justin
Las een keer een stuk over iemand die zei dat je op een bepaald moment zoweinig mogelijk andere muziek moet gaan luisteren,waardoor je uiteindelijk echt je eigen ding gaat maken qua style en productie.:eureka:

Dat heb ik ook echt gemerkt door de jaren heen . . . in periodes dat ik onwijs veel andere muziek
luisterde, gingen mijn eigen creaties echt achteruit.Je raakt toch op een of andere manier "bevuild" door te veel andere shit te luisteren.In mijn geval ben ik soms drie maanden super gefocused op een enkele track om echt iets zinnigs in mekaar te brouwen, ik luister dan veel minder andere dingen.Ik denk dat dat wel goed is voor je track.

....mijn tip : luister naar oude soul / funk.....ipv. platgecompresste *PEEP* ;)

Origineel geplaatst door 6 trak
nou maar hopen dat niet iedereen in nederland producertje gaat spelen want dan luisterd er niemand meer naar elkaar ;)

Hahahaha ! Inderdaad . . . :dubbel:

Je krijgt dan automatisch het gevoel dingen te gaan naspelen ipv inspiratie, improvisatie.

Origineel geplaatst door Soundtrooper
....mijn tip : luister naar oude soul / funk.....ipv. platgecompresste *PEEP* ;)

ik nomineer dit voor de TIP VAN DE WEEK want dat vind ik namelijk ook

dus geen radio maar een platendraaier:dj:

Ik hoef geen radio in mijn 'studio'.. Teveel andere geluidsbronnen die inspireren, dus de radio is overbodig! :D
Platenspelers wel, voor de eventuele samples ed.

In de huiskamer, daar staat radio + de hele mikmak.

ik luister meestal naar heel anderssoortige muziek, dan waar ik op dat moment mee bezig ben qua productie. Dus ik ben bezig met een techno track, dan luister ik (onbewust) meer jazz, of mike oldfield/ jean michel jarre, of rap, en andersom; ik ben met een soundscape bezig, ga ik in een keer weer drexciya of ur/metroplex-achtige muziek luisteren.

Op die manier krijg ik wel inspiratie uit de muziek, maar moet ik die op mijn eigen manier vertalen naar de track waar ik op dat moment mee bezig ben.

Origineel geplaatst door Arv
Platenspelers wel, voor de eventuele samples ed.

.....samples......wasda...? :engel:

Back