Nord Stage: ombouw van SW73 naar SW76

JAW

Ouwe rot
Hi SF-ers,

Ik heb een Stage SW73 en mis de lage E en zou de hoge G er ook wel bij willen hebben. Aan beide kanten zit een blokje hout dus fysiek is er wel ruimte. Weet iemand of de techniek het toelaat en de software ook?

Da's een stuk groter er 2x zo zwaar...

Toetsje erbij kan toch niet zo duur zijn?

De SW76 is fully weighted, de SW73 is "semi-weighted waterfall". Kans is dus klein dat er in de verdere infrastructuur (keyboard backplane PCB, montagestrip voor de toetsen, etc) ruimte is voor 76 toetsen, want het is een heel ander mechaniek.

Heb pas een Stage 2 SW73 opengemaakt vanwege een slecht toetscontact en er zitten inderdaad aan beide kanten van het klavier extra switches. Het vastmaken van een extra toets lijkt me een behoorlijke uitdaging en volgens het Nord forum is er een kans dat nieuwere software versies de extra contacten uitgeschakeld hebben. Ik zou het niet doen, maar cool als het lukt ;)

zie:
http://www.norduserforum.com/nord-s...sible-to-add-a-low-e-to-a-ns2-sw73-t9186.html

U kunt het proberen, maar ik zou het niet doen.:kimono:
Ik heb een NS2 SW73 en ik zou graag een lage E op de bodem hebben in plaats van de top F.
Ik heb het op een goede deal dus ik kan niet klagen, maar lijkt Nord heeft eindelijk geluisterd naar de spelers in de EX uitlevering.

Back