soundcard

gertb

Stamgast
Hallo , helaas is mijn moederboard overleden , en moest een nieuwe aanschaffen
nu heb ik een probleempje :
ik had een emu 1212 kaartje er in , een hele mooie kaart
in mijn nieuwe moederboard past geen pci kaart
maar wel pci e 2
ik werk met synth's en mijn mengpaneel is een behringer 3216
ik wil graag mij eigen werk er mee opnemen , en vst kunnen draaien
wie kan me iets aanbevelen ?
moet wel echt betaalbaar blijven wat ik ben een hobby muziekantje
alvast bedankt voor de hulp

gert :)

mss moet je even je eisen en budget vermelden..

o sorry , ik heb niet veel budget ,dus vind 150 wel al genoeg , 2e hand vind ik prima
zou graag wel zonder problemen mee willen opnemen , en niet dat ik eerst andere drivers moet instaleren enzo
je weet wel , gewoon geen gezeur en lekker het muziek in de computer zetten ,en dan bewerken
groetjes gert

Aan nieuwe drivers ontkom je bijna niet. De EMU 1212 (ook in PCIe uitvoering) is al een relatief oude kaart en is al een tijd niet meer leverbaar.
Moet het per se een insteekkaart zijn, of mag het ook iets met USB worden? Het grootste deel van de audio interfaces is tegenwoordig extern. Wil je echt een kaart, dan is het of (relatief) veel geld neertellen of tevreden zijn met een consumentenkaartje.
Nog een paar vraagjes over de eisen: Hoeveel in/out moet de interface hebben, zijn digitale ingangen vereist, moet er nog een Midi interface op zitten? En dan nog: Met welke OS werk je (Windows 7,8, 10 / OS X / Linux)?

Ik heb zelf ook nog een pc staan met een 1212 erin, Ben er na al die jaren nog steeds heel erg blij mee.
Toen ik een laptop kocht ontkwam ik nit aan een USB kaart natuurlijk, de keuze is uiteindelijk op een focusrite scarlett gevallen die ik 2ehands van een gewaardeerd forumlid heb overgenomen.

Ik ben hier ook erg tevreden over.

Ik heb een 6i6 , die zijn voor 150 euro zeker wel 2ehands te krijgen, maar een 2i2 bv als je minder inputs wilt zijn voor minder dan dat al nieuw te krijgen.

Maar als je een andere kaart neemt, zul je ook andere drivers moeten installeren, waar ik het probleem niet zo van zie, dat is binnen 5 minuten geregeld toch ?

Hallo , ja de 1212 was een mooie kaart
ik heb geen midi nodig
ik heb geen pci sloten en het maakt me niet uit of ik met usb moet werken , als het maar werkt
ik heb een behringer 3216 mengpaneeltje , en zou graag wat ik op mijn toetsen speel willen opnemen
ik gebruik al 32 inputs van mijn mengpaneel dus kan niets meer routen naar de pc denk ik
zou via monitor (aux) het signaal willen sturen welke ik wil opnemen , ik weet ff niet hoe dat moet , dat moet ik dan ook nog ff leren ,, wil graag een paar vst plugins ermee willen gebruiken
ik gebruik windows 8.1 maar ga binnenkort naar windows 10 , en ik werk met sonar
leuk dat ik hulp en reactie krijg
dank je wel hiervoor
groetjes gert

Als je een interface met veel I/O nodig hebt, dan kom je toch op 2e hands uit en ga je hoogstwaarschijnlijk alsnog boven budget. De vraag is dan weer of je dan iets hebt gekocht wat ook onder Windows 10 gaat werken. Bij de meeste fabrikanten staat nog altijd Windows 7/8 compatible en lees je niets over W10.

Misschien is dit iets:

http://www.bax-shop.nl/externe-audio-interface/lexicon-omega-studio-usb-interface

Valt binnen je budget en werkt 100% met Windows 10.
Merken als Focusrite, Presonus, Steinberg en Behringer hebben ook nog wel wat te bieden aan kleine interfaces. Nadeel vind ik dat de inputs bij die merken (vrijwel) allemaal aan de voorkant zitten, maar daar kun jij misschien heel anders over denken.
Er is in ieder geval genoeg keuze. :)

Als je gewoon een 2-track stereo vanaf je mixer naar je computer wilt sturen (want dat is wat je wilt als ik het goed begrijp) dan kun je gewoon zo'n cheape Focusrite 2i2 kopen ofzo en klaar. Kost geen drol, en weinig gedoe met drivers.

Dank je voor de reactie , denk dat ik maar een focusrite ga kopen , en dan zal het wel goed komen
je ik wil gewoon mijn muziek in de pc terug routen zodat ik het gelijk digitaal kan opnemen ,
heb er niet veel ervaring mee , maar het zal wel goed komen
dacht trouwens dat alle drivers en software wel windows 10 compatible zijn zolang je maar oplet of het 64 of 32 bit is
zo heb ik een aparte windows 32 bit voor mijn akai s5000 sampler , en doe ik mijn sequencerwerk op windows 64 bit
dank je wel allemaal voor de reactie en hulp
gert

Back