yamaha rm1x met gotek floppy emulator midi importeren

screech powers

Stamgast
hallo!

ik heb zojuist een gotek floppy emulator in mijn rm1x gezet met de bedoeling .mid files die gemaakt zijn in cubase in te laden via usb.

de gotek emulator werkt, in zoverre dat formatteren van de usb stick (512mb) in de rm1x is gelukt.

zodra ik wil saven krijg ik de foutmelding "illegal input"

heeft iemand hier ervaring mee? wellicht ligt het aan de jumpersettings etc. ?

alvast dank

Ik heb zelf ook een stel van die floppy emulatoren.
[ Elk type heeft vaak een andere werkwijze]
Maar meestal moet je dus door middel van dat formatteer software wat mappen aanmaken met een goed doordacht volgnummer.
Anders werkt het niet.
Ook moet je jou midifile geen lange bestandsnamen geven .

kijk ook hier even naar
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=179216&highlight=floppy+karma

Dank voor je reactie!
Als ik "All "save in de Rm1x wordt dit in de root van de usb stick opgeslagen met de extensie .R1A (standaard voor rm1x)
Als ik dan op mijn mac in finder, een .MID bestand naar die zelfde root op de USB stick kopieer wordt deze door de RM1x niet herkend.

Wellicht heeft dit te maken met de mappenstructuur op de USB stick.
Heb je misschien een suggestie voor (formatteer) software waarmee ik die usb stick kan indelen? Ik werk op een Mac en de CD met software die bij de floppy emulator zat is onbruikbaar.

Ik heb handmatig in finder wat mappen 000,001,002.. aangemaakt op de usb stick maar dit maakt geen verschil.

grrrr.... inmiddels werkt het dus weer niet..
het is één keer gelukt om een midi file in te laden.
nu niet meer, wel lukt het nog om te saven maar nadat de rm1x is uitgezet wordt de usb stick niet meer herkend en kan de opgeslagen file dus niet meer worden ingeladen.

de mappen structuur van 000...099 heb ik ook toegepast, tevergeefs..
iemand een idee?

Laatst gewijzigd:
Ik zag laatst dat HxC nu ook firmware verkoopt voor die gotek prullen. Zelf nog geen tijd voor gehad, maar lijkt me wel de moeite

Ik zag laatst dat HxC nu ook firmware verkoopt voor die gotek prullen. Zelf nog geen tijd voor gehad, maar lijkt me wel de moeite

Die firmware is toch gewoon gratis? Is hier een status update? Ik wil ook graag een floppy emulator inbouwen maar dat moet dan wel goed gaan. Is een HxC firmware handiger?

Die gotek software en firmware is van enorm slechte kwaliteit en met beperkte hardware ondersteuning
HxC is toch echt wel een klasse hoger

Maar geen ervaring met de hxc gotek firmware, dus kan er weinig over zeggen

Die gotek software en firmware is van enorm slechte kwaliteit en met beperkte hardware ondersteuning
HxC is toch echt wel een klasse hoger

Maar geen ervaring met de hxc gotek firmware, dus kan er weinig over zeggen

Ok Gotek besteld ik hou jullie op de hoogte . Ik ga hem naar de HxC firmware flashen .....

ondertussen heb ik ook 2x HxC erop gezien, dankzij motiverende topics hierover op het forum
was veel makkelijker dan ik dacht, dus zeker een aanrader.
maar ik heb geen rm1x dus kan verder niets adviseren.

Back