Tascam DM24

MacGyverGear

midi-life crisis
Als dit met de 2 adat kaarten included is lijkt het me geen slechte deal. Display is al 'n re-issue.
Converters op de tafel zelf zijn best oke trouwens alleen de mic pre's minder. :)

http://www.marktplaats.nl/a/audio-t...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Edit: waarschijnlijk bedoeld hij 1 kaart want de DM24 heeft standaard al 1 adat aansluiting. En btw... het maximale aantal kanalen was ook maar 32 maar via een tricky sofware update kon je er meer van maken.. (extra channels speelden dan alleen af maar konden niet echt bewerkt worden oid)
Misschien toch iets minder interessant dan ik in eerste instantie dacht.. never mind..

Ja.. lekker lopende en prettig werkende 100mm :)

De interne FX zijn trouwens ook best oke.. Reverb is 'n TC klinkt erg goed maar die kun je dan 1 keer gebruiken.
Op het andere FX kanaal staat bij mij standaard een delay die ook erg lekker klinkt trouwens. Opname hieronder is ie rijkelijk gebruikt :)
https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1640406&postcount=40

Laatst gewijzigd:
Met mijn V-studio biedt deze mixer geen meerwaarde, maar voor mensen die deze als interface naar een recorder/DAW/...gebruiken lijkt dit me wel lekker werken.

Heb je de V-studio als controller.. of is daar ook een HD recorder van? In dat eerste geval werk je met Sonar dan waarschijnlijk.

Heb de transport van de DM24 ooit 'n tijdje als controller gebruikt binnen Sonar. Werkte niet helemaal vlekkeloos herinner ik me.
In Cubase had ik dit net in 2 minuten actief.. inclusief de mogelijkheid om track 1-24 te 'armen' via de rec buttons op de kanalen.. zeker makkelijk.. :)
Gebruik ook een 01x van Yamaha maar die moet ik via een XP pc draaien vanwege geen Win7x64 support. Ook een hele fijne controller met motorised faders..

Zie trouwens op MP wel meer digitale mixers voor erg weinig aangeboden worden..
Er stond ook nog een DMX R100 van Sony voor 1500.. erg mooie tafel ook. Maar de markt is een beetje overvol ook door alle nieuwe digitale mengerts en iPad-achtige mix oplossingen..

V-Studio's hebben ingebouwde DAW, FX en HD recorder (en sommige nog CD recorder ook). Ik gebruik hem dus volledig standalone.

vs_2480dvd_main.jpg

Als je met een PC werkt moeten er met het huidige aanbod aan digitale mixers inderdaad goede zaakjes te doen zijn.

Ah een VS :)
Ik zocht op V-studio en vond dit. Soort controller/geluidskaart ook dus voor Sonar vooral geloof ik. Zijn er ook in verschillende varianten.

sonar1.jpg

Zie ook dat er steeds meer mensen weer voor iets analoogs kiezen of meer de hands-on control mogelijkheden misschien,. Al met al genoeg aanbod op gebied om het aantal te mixen kanalen uit te breiden. :)

Het display van veel DM-24's ging strepen, dus met een nieuw kun je de gok wel wagen. Al ben ik blij dat ik indertijd meer geld heb uitgegeven voor een uitgebreidere DM-3200. Die heb ik maar een keer hoeven te herstarten en hij heeft nooit andere kuren gehad.

Back