TB-303 met kenton mod

Epidemie

Ingeburgerd
Hallo, ik heb gisteren mijn 303 met kenton mod uitgetest op ableton 9. Ik krijg alles aan de praat; Cv, gate, filter, accent...maar geen slide! De slide staat ingesteld op aux 3(aux output van kenton) en aux 3 staat op controller #18 standaard. Als ik de waarde van deze controller aanpas in de envelope sectie in ableton gebeurt er niets. Bij de accent en filter cufoff doe ik exact hetzelfde en daar lukt het wel.
Ook al werkt de slide niet, toch hoor ik een soort portamento effect ( terwijl die functie toch uitstaat op de kenton zelf)
Ook klinkt de 303 soms gedetuned op het begin van het pattern omdat de laatste noot van de pattern hoger is dan de eerste noot.
Buite dat ik noten kan triggeren op verschillende toonhoogtes , loopt alles toch maar een beetje scheef...
Misschien is de slide input losgekomen ofzo? iemand suggesties :)

Slide:
When the filter is working OK, connect the slide jack to the second auxiliary output. Please note that this voltage
needs to be zero for slide = on and +5 volts for slide = off (you can easily set a Pro-Solo or Pro-2000 to do this.
Slide is either on or off, apply either the on voltage or the off voltage.
For the Pro-Solo set Aux min to 50 and aux max to 0. For the Pro-2000 set aux min to +25 and aux max to 0

http://www.kentonuk.com/kmanualspdf/TB-303_5_socket_kit doc.pdf

Lijkt er op dat er iets los zit. Om de slide goed werkend te krijgen in je DAW moet je de geselecteerde controller voor slide beginnen voor de noot die geslide moet worden.

Zoals BRZ al schreef moet je zowel de slide als accent een waarde hoger dan 64 geven om hem te activeren. Is eigenlijk gewoon een aan/uit schakelaar.

Als je het goed doet zie je dus een soort blokgolf patroon in de envelop van Ableton op de plekken waar je accent of slide wilt.

BTW..als je een Kenton Solo Pro mk2 hebt kun je accent ook via velocity aan sturen wat veel prettiger programmeert in je DAW.

Ik ben echt superblij met mijn Kenton upgrade. Hoop dat je hem werkend krijgt!!!

Bedankt voor de reacties! Ja wat Brz zegt wist ik wel al, dat komt uit de handleiding van de 5 socket kit. Ik heb ook via die handleiding alles aan de praat gekregen, enkel de slide niet. Ik heb inderdaadd de accent nu kunnen triggeren via de velocity. Maar ik begin ook steeds meer en meer de indruk te krijgen dat er iets los zit...Toch maar eens laten nakijken dan.
Ik heb deze mod op 2 tb's staan.Bij de ene werkt de slide én de accent niet, bij de andere enkel de slide niet. Ik zou het raar vinden dat er bij alle twee dingen zouden los zitten...maar het lijkt er steeds meer op :(

Back