Draadloos audio op oude receiver

C-Klein

(Edward)
Ik heb een oude receiver (Sony STR GX415). Nu zijn er tegenwoordig heel goedkope bluetooth receivers te koop (vanaf €30,-). Daarmee kun je een mobiele telefoon of tablet draadloos met je oude receiver hangen, zodat het geluid op je geluidsboxen wordt afgespeeld. Kan het omgekeerde ook voor die prijs? Dus een apparaatje dat je in de headphone out van je receiver stopt en het geluidssignaal omzet naar wifi waarna je het geluid elders in de woning met een bluetooth speaker weer laat horen? Er bestaan immers ook draadloze koptelefoons.

Moderators: ik hoop dat dit draadje nog nét op de rand van het toelaatbare is.

Kun je niet beter een fm zender+ontvanger gebruiken?

(wifi en bluetooth zijn trouwens niet hetzelfde, dat je het even weet :) )

Maar eh zoiets wil je dus.

Kun je niet beter een fm zender+ontvanger gebruiken?
Misschien wel, maar ik ben een beetje bang dat het daarmee meteen erg duur wordt.
Maar eh zoiets wil je dus.
Nee, die had ik al gevonden. Daarmee vang je een bestaand signaal van je telefoon/mp3-speler en speelt de muziek af op je stereo-installatie. Ik wil het omgekeerde. De stereo-installatie als bron voor een draadloze luidspreker die zich elders in huis bevindt.

Ke wil een bleutooth zender ipv ontvanger. Ff google?

Ik wil het omgekeerde. De stereo-installatie als bron voor een draadloze luidspreker die zich elders in huis bevindt.
Er staat toch echt heel duidelijk 'transmitter'.

Maar genoeg van zulke dongeltjes te vinden dus.

Genoeg te vinden qua "streaming audio" hangt ervan af in welke prijsklasse je het zoekt.
Anders kan de kwaliteits HIFI zaak je wellicht verder helpen.

Optie zou een Pioneer N-30 N-50 of N-70 kunnen zijn of even kijken bij Harman Kardon

Dank allemaal! Voordat ik de vraag hier stelde heb ik zelf ook een uur gegoogled. Bij veel apparaten vind ik het echt niet duidelijk of ze zullen doen wat ik wil. Bij de BT35A08 staat bijvoorbeeld in de specificaties: "Draadloos muziek ontvanger wordt aangesloten op 3.5mm hoofdtelefoonaansluiting" Tja, ben je dan ontvanger of zender? (Bron) Ik zal het advies van WarehOuseGroove dus ter harte nemen en m'n licht elders opsteken.
[/FONT]

Back