Arturia Moog Modular

Kevin

Tis niet te gleuven
Als eerste wil ik ff zeggen dat het niet de bedoeling is dat deze thread weer volgepompt word met het hardware/software geneuzel ''wat is beter'' want dan mag een Moderator van mij deze zaak meteen sluiten (zijn al genoeg van deze threads namelijk)

Mijn vraag is bezit de Arturia Moog ook de ''Moogsound'' ?
Ik heb zelf geen referentie en ik kan wel op de site van Arturia kijken en daar is het natuurlijk niet anders dan lof over dit beesje maar goed zij moeten het verkopen...
En daar nog bij de bekende mensen die daar hun reactie geven (ik ga ook voor een paar dollartjes wel met m'n knar op een pagina verkondigen dat Musicmaker bijv. VEEL beter is als SX :confused: )

Maar goed.. Wie kan me dus eerlijk vertellen hoe deze klinkt in tegenstelling tot een ''ECHTE'' Moog ?
Dat het ''knoppengevoel'' er niet is weet ik al en dat hij wat cleaner klinkt als het origineel weet ik ook wel maar dat karakteristieke van een Moog bezit de Arturia Moog Modular dit ??

Alvast bedankt :halleluja

Ik heb aardig zitten prutsen met die de demo van die Moog V. Zelf heb ik nooit mijn mijn klamme handjes aan een echte Moog Modular mogen zitten, maar ik heb wel met Mini's en Prodigy's gespeeld.

Als ik in Moog V een simpele patch bouw, zeg een minimoog bass met 3 oscilatoren, dan moet ik zeggen dat het VERDOMDE goed klinkt. Het is zeker qua klankkarakter een Moog. Ik zie dat je zelf een Korg MS-10 hebt. Dat klinkt dus echt heeeeel anders. De filters van die Moog V en de oscilatoren doen erg goed hun best om echt Moogy te klinken.

Alleen het slaan van de oscilators tegen elkaar is niet helemaal echt. Als je een op een Mini alle oscilatoren openzet krijg je een soort phasing en flanging. (dit trouwens voor bijna elke analoge synth). Zo hoort dat ook. Dat doet die Moog V niet.
De envelopes zijn wel lekker snappy van de Moog V en oscilatoren helemaal kaal klinken ook echt vleescherig en dik.

Ik vond het wel een vette plugin, alleen die interface is ruk. Hadden ze beter een Nord Modular achtige interface voor kunnen verzinnen. Virtueel hout en ijzer doet mij weinig.

Tja ik wil gewoon een goede synth met meerdere ''VCO's'' als ik dit in hardware ga zoeken kost me dat aardig wat en daarom (na wat reviews gelezen te hebben) kwam ik bij die Arturia Moog uit..
Maar als hij dus echt die ''Moogsound'' heeft is het denk ik een waardevolle aanschaf.

Nou het gaat mij om het karakter..
Als ik maar het warme karakter te pakken krijg met die VSTi.

Wat is warm ?
..
..
..
..

woei woei.. mijn 500-ste bericht!
..
..
..
..
..
- edit -

hehe .. ik weet niet wat er gebeurde, maar oke .. bericht 501 dan...

Hij is idd heel erg goed, heb hem nu een paar weken, en het duurt wel even voordat je de interface doorhebt (alles is zo verdomd klein, belettering is nauwelijks te lezen). Maar als je dat eenmaal doorhebt, is het wel interessant (en leerrijk) om je patches te maken, de handleiding is ook erg uitgebreid, en helpt je goed op weg (alsook de talrijke presets). Je hebt wel een serieuze machine nodig als je polyfoon gaat spelen, maar in mono-mode lukt het best op een bescheiden computer. Puristen spreken van een grove fout in de emulatie wat betreft de osc, deze 'lopen niet vrij', en worden ge-reset bij elke 'toets-aan' (ze hebben wel gelijk volgens mij) maar dat doet mijn insziens toch geen (echte) afbreuk aan de geweldige sound ervan. Echt de moeite waard volgens mij!
Ik kijk al uit naar hun Yamaha CS-80 emulatie :)

Ach ja daar hebben we update's voor om het zaakje te verbeteren toch ?

Hij klinkt zeer reel ik heb hem hier en ken ook de echte moog ja natuurlijk is een echte mooier maar voor 299 koop je geen moog

Tja heb gewoon de poen niet voor een echte (wie wel ?)
Plus neemt de echte behoorlijk wat plaats in beslag en vraagt waarschijnlijk ook wel het nodige van onderhoud,en dan nog maar te zwijgen over de hernia die je oploopt voor je hem in je studio hebt staan..

Back