Bassdrum tune freq. verlagen. tr-909.

DRe

SSM spacestation
dat is echt jammer zeg .. dan zou ik een potmeter los buiten de kast moeten hangen.. om te down tunen

Laatst gewijzigd:
R126, is nu 330K, is alweer een tijdje geleden maar je zou deze kunnen veranderen naar een 270K met een 100K pot in serie, ik weet alleen niet meer hoeveel bereik je nu krijgt, ik vrees een beetje te veel.
In m'n TK09 heb ik de pot met deelweerstandjes (1 boven en 1 onder de pot) aan de voeding gehangen, dus 1 kant aan de 12V (eigenlijk 5 in de TK) en andere kant aan de nul en de loper aan R126, dan kan je een mooie scale instellen, maar daarvoor moet je wel eerst de deelweerstandjes uitzoeken, die kan je wel uitzoeken door voor de deelweerstandjes potmeters te gebruiken, mooie scaling instellen en dan de potjes opmeten en vervangen voor vaste weerstanden.
Ik kan je de waardes van de TK wel geven maar denk niet dat dat goed werkt in de 909, om het CV gestuurd te maken heb ik dat circuit aangepast in de TK en zal niet zomaar werken in een 909..

Ik ga een beetje uit vogelen wat en welke waarde werkbaar muzikaal acceptable zijn van het weekend.

is het R126 of R26

Ik snap dat modden al een doel op zich is maar kun je niet beter gewoon een Jomoxje pakken voor gepitchte kicks?

Back