Korg ms20m semi-mod VS euro(c)rack

EviL303

Ouwe rot
Iemand die me enkele eurorack modules kan aanraden om te gebruiken in combinatie met een korg ms20m ... of anders gezegd welke gebruiken jullie ? Dit omdat ik zou willen kijken of modular iets voor mij is ... zonder 1000 euro uit te geven

Tevens zou ik ook enkele modificaties willen aanbrengen aan de ms20m (VCO out , etc , diegene die aangegeven zijn op het pcb bord) om te gebruiken met die eurorack modules.

Alvast bedankt!

ik zou dan voor een 2dehands basisrackje gaan van doepfer , niet voor de ms20, want dat zit je al snel met het verschil tussen hz/volt en volt/oct aansturing van de vco/ vcf etc

Ok bedankt , maar dat had ik tussen de lijnen al door dat iedereen zijn favoriete modules heeft.
Ik had graag gehoord welke type van modules ik erbij zou kunnen nemen. Dus mixer, attenuator enz was ik al een beetje uit MAAR ik zie het niet zo direct voor mij hoe ik die dan kan gebruiken. Dus hieronder een voorbeeld hoe ik het zou willen gebruiken:

CV/gate OUT signaal sequencer => deze bewerken met attenuators, VCA etc => deze bewerkte CV/gate signalen IN laten komen in de korg ms20m ...

Ik vrees dat mijn kennis een beetje beperkt is, zal me er meer moeten in verdiepen, nu tijd vinden ...

Wat PWM zegt, misschien eerst eens wat oriƫnteren. Maar als ik 1 module zou mogen noemen dan zou ik Maths zeggen, veel functies in 1 en waardevast, dus als het je uiteindelijk toch niks vindt dan kun je 'm waarschijnlijk zonder veel verlies weer verder verkopen. Maar andere gebruikers zullen je andere modules aanraden en daar waarschijnlijk ook gelijk in hebben.

Ik denk dat het loont om bv hier eens naar toe te komen:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=192803&highlight=syntherklaas

Den Bosch is vanuit een groot deel van Vlaanderen prima te doen. Van de spulletjes in het echt zien en praten met andere gebruikers leer je veel en is daarnaast ook leuker dan filmpjes op internet kijken. Kost je misschien wat om er te komen, maar dat moet je zien als leergeld... ;)

Had het gezien van deze meeting, lijkt me reuze interessant alleen jammer genoeg woon ik in Milaan (Italiƫ) ... Dus ik moet het doen met internet aangezien ik hier niemand ken die met dat soort dingen bezig is!

Interessante links altijd welkom (leesvoer), of een boek ofzo. Bij de weg ik heb wel iets of wat kennis terzake... Alleen het ontgaat mij een soms een beetje wat je precies allemaal kan met modular. Toch bedankt voor de antwoorden alvast en voor de gedane moeite.

een doepfer.basic vco en zero die je dan door ms20 filter en vca sturen zo kan je al freaken met modular fm.
dat.lukt ook nog.in een mini kastje.

of juist.een ander.filter waar je de ms20 vco s op loslaat.

hahah ms20 is een gateway.drug....wees gewaarschuwd

een doepfer.basic vco en zero die je dan door ms20 filter en vca sturen zo kan je al freaken met modular fm.
dat.lukt ook nog.in een mini kastje.
of juist.een ander.filter waar je de ms20 vco s op loslaat.

hahah ms20 is een gateway.drug....wees gewaarschuwd

Wat mis je op je MS20m ? Toen ik mijn MS20 nog had miste ik vooral 2 functies,

Een sequencer
Een goede mixer of buffered mutliple
Een paar attenuators

Tuurlijk zou een extra VCO leuk zijn, en nog een extra smaak filter is altijd goed maar of je die echt nodig heb?

Tof. Ik vind de Metropolis enorm kicken, dat zou waarschijnlijk een van mijn eerste modules worden. Op de MS-20m heb je wel multiples en gewone CV dus daar hoef je niet direct in te investeren, maar wat ik wel mis is een oscillator met ballen. Ik stuur vaak de MC-202 er door heen en dat geeft gelijk een heel ander sfeertje. Een Atlantis geeft een fijne Roland sound met PWM en staat gewoon leuk naast een Metropolis. Een andere optie is om te contrasteren/combineren met Moog oscillatoren en filters. Een Moog Mother 32 kan wel wat toevoegen, heeft ook multiples. En dan daarna gewoon af en toe een leuke losse module er bij kopen.

Back