[Freestyle/Electrofunk] Dancefloor Fantasy

yorrit bling

Ingeburgerd
Me gewaagd aan een zonnige instrumentale freestyle/funk-achtige track op deze barre dagen.

Volledig software, oa Live 8, FM8 en Korg DDD-1 samples.

(Kritische) reacties welkom!

Attachments

• mr bling - dancefloor fantasy 20151121.mp3
    9,1 MB · Bekeken: 66
ik vind de percussie in het begin wat te kaal. geen effecten, geen reverb enz. even later snap ik het wel met de baseline die er in komt, maar ik zou het toch iets meer body geven. daarna, wanneer de bass er bij komt, leuk idee, helaas klinkt de bass wat krakend. kan het zijn dat hij in het rood komt?
melodieƫn enz. niets op aan te merken, klinkt allemaal leuk en past bij elkaar.

Hij eindigt te plotseling.. laat 'm een paar seconden uitfaden. Voor de rest wel een leuke plaat, maar ik vind hem helaas wat repetitief.. Niet echt een hit, maar ook niet slecht. Good luck ! ;)

Baslijntje doet mij wat denken aan Cameo, Word up. De delay loopt af en toe niet lekker strak, en dat gevoel heb ik op wel meer momenten, naast de delay. Die bass kun je misschien nog een octaaf lager dubbelen om iets meer body te krijgen (en wellicht 2 db zahter zetten omdat ze nu redelijk overheersen). Kick en bass zitten elkaar zoms wat dwars.. De drums zijn wel erg lekker en passen perfect in het stijltje dat me zo maar even 25 terug in de tijd brengt. En heerlijke belletjes hoor ik ook :okdan:.

Bass staat te hard, had ik in tussen al gemerkt. Zit ook nog te denken aan een klein solo'tje in het midden, het kabbelt daar iets te lang door heb ik nu het idee.
Bedankt voor de commentaren!

Goede opzet. Ik stoor me niet aan het wat kale begin. De baslijn is idd wat te hard en ook wat te prominent naar mijn smaak. De delay is idd ook niet helemaal strak. Verder best een tof nummertje. Misschien een beetje te lang, maar goed.

Back