Fastracker gezocht

astronaut

Ouwe rot
Ja, je leert elke dag weer.

Gisteren sprak ik iemand in een lokaal cafe onder het genot van een :biertje: hij vertelde mij dat hij vroeger muziek maakte in het programma fastracker. Een programma dat werkt met allerlei cijfercombinaties en samples (en nu heb ik het erg versimpeld uitgelegd). Nu zijn er vast (hoop ik) mensen die denken; "Ah ha dat programma ken ik" of mensen die er op dit moment nog mee werken. Je schijnt soms freaky resultaten te kunnen krijgen dus..

Ik heb allerlei versies (freeware) gevonden.

http://www.gwinternet.com/music/ft2/ (bezoek ook even deze).
http://pf154.bochnia.sdi.tpnet.pl/tracker/so_tr_ft.htm (en vooral ook deze).

Maar helaas niet de allerleerste versie. De povere Dos versie bedoel ik dan a.k.a. fasttracker 1.

"Die gast in de kroeg vroeg me daar om en ik wil natuurlijk met versie 1 ook op de proppen komen."

Iemand een link naar versie 1??

Alvast bedankt :okdan:

Fasttracker 2.09 was de laatste povere DOS versie. Wat wil je met 1 gaan doen? Daar wordt je echt niet vrolijker van...

Ja, dat wil ik zeggen, heb altijd met FT2 gewerkt, onder DOS. Ging niet eens lekker in dos -emulatie in windows als ik me niet vergis.

Ik adviseer ft 2.08 (de laatste officiƫle als ik het goed heb, 2.09 was een betaversie)
mar die heeft de nare eigenschap wel eens het begin van de sample in te faden ivm mogelijk "klikken".
Daarom liever 2.06, die is zo strak als een aal, alleen meer ruis .....

Had ergens screenshots gezien van ft3 zelfs gedownload, maar nooit gebruikt ....

FT3 is net zoiets als Duke Nukem Forever... ;)

Ik zou het idd op FT2.xx houden want 1 is echt niet te verteren tenzij je achterlijk bent :geslaagd:

Maar voor de enige echte goeie DOS tracker moet je toch bij screamtracker of impulse tracker zijn. "Fast tracker" is nou eens echt een misleidende naam... Impulse Tracker is ongeveer 76 keer zo snel als je er eenmaal aan gewend bent om alles met het toetsenbord te doen IPV de muis :P

Back