Disk overload Cubase 8 vraag

vipal

Ouwe rot
ik krijg steeds een disk overload pop up met opnemen.
performance zit ruim onder de helft, i5 processor.
heeft iemand een hint waar zou dit door kunnen komen?

Dus dan ligt het mogelijk bij je disk, misschien is die te druk met andere dingen. Of je vraagt er teveel van. Heeft je systeem wel goed gewerkt?

Gebeurt zeker alleen met real-time bouncen? Ik had hetzelfde probleem een tijdje terug en vond deze, wat vreemde, suggestie (heb het zelf nog niet uitgeprobeerd omdat ik ook een normale export kan doen, itb):

Ever since moving to Cubase last year I've been plagued by the 'disk overload' error any time I do a realtime bounce, which is of course necessary when using any hardware.

For every hardware track I had to export the stem and reimport it as audio which was often a real pain and workflow killer.

Anyway, after a helpful post on another forum, i've finally found out how to fix it! Just ensure to leave a few bars of silence prior to your track starting!

I always left up to a bar of silence, but never more than that hence when I had never stumbled across the solution before.

For some reason Cubase must need that time to 'level out' before it starts its realtime bounce process.

I have more than enough CPU power and disk speed so I knew it couldn't/should't be that.

Dank voor je suggesties,
tot nu toe probleemloos kunnen gewerkt, ja dat van het begin heb ik eerder gemerkt. ik heb t ook met 2 bar opnemen in het midden van een project. zal eens verder gaan spitten naar de werking van de harddisks. misschien even een check doen en defragmenteren als dat moet.

Back