Nieuw lid

pluk

Nieuwkomer
Hoi, ik heb me zojuist aangemeld op het forum dus zal me even voorstellen.

Ik produceer al heel wat jaartjes af en aan puur voor de hobby. Waar sommigen een (paar) uurtje(s) gaan gamen, ga ik muziek maken. Het is bij mij altijd erg basic gebleven, ik gebruik Reason en verder vrij weinig. Reason biedt op zichzelf al minder mogelijkheden dan bijv. Ableton - desondanks vermaak ik me er prima mee, en ik denk ook wel dat er iets zit in het idee dat beperkingen tot creativiteit nopen.

De laatste maanden zit ik in een wat productievere periode, en heb me hier vooral aangemeld om feedback op eigen producties uit te wisselen. Qua stijl tag ik mijn dingetjes op soundcloud meestal als 'electronic' - een dergelijke parapluterm dekt de lading wel. Verder zou je het techno kunnen noemen, maar dan wel een vrij langzame en melodie-georienteerde variant. Ik heb wat eigen producties van andere leden beluisterd, en ik denk dat mijn stijl wat repetitief is in vergelijking daarmee. Ik houd wel van die langgerekte tracks die je in een trance brengen, maar het moet natuurlijk niet saai worden. Op dit punt hoop ik dan ook bruikbare feedback te kunnen ontvangen.
Daarnaast heb ik weinig kaas gegeten van subtiel eq gebruik om tracks niet te 'vol' te laten klinken.

O ja, mijn username is er een die ik lang geleden op een ander forum gebruikte, wellicht dat ik uit die tijd nog iemand tegen kom hier.

Groet,

Rick

Back