JUNO-106 ruilen voor JX-3P+PG-200

Synergist

Ouwe rot
Ik zit er aan te denken mn 106 te verkopen of een ruil te doen aangezien ik altijd voor de 60 ga ipv de 106 als ik een juno gebruik, wat natuurlijk zonde is want de 106 is ook prachtig. De JX-3P leek me wel een goede ruil optie maar is het een beetje fair om deze ruil voor te stellen kwa waarde (met controller erbij)?

Ik ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar. Ik neem aan dat de prijs van de 106 ook beïnvloed wordt door de stemmen, misschien dat daar nog wat over te vertellen valt? Ik persoonlijk weet niet wat het meest begeerlijk is: een 106 met alle originele VCF/VCA IC's werkend, een versie met 6 nieuwe IC's, of zelfs een versie met nieuwe IC's en wavegenerator? Zou een originele goedkoper moeten zijn vanwege de kans op een investering van max 280 euro, ex arbeid, of even duur vanwege originaliteit?

Persoonlijk zou ik een juno 106 kopen met nieuwe stemmen. Maar misschien is mijn angst ongegrond hoor. Heb half jaar geleden een jx3p met programmer en case voor 750€ gekocht. Vond ik net iets te veel maar had hem snel nodig. Denk dat zowel voor jx3p en de 106 een prijs van 650 tot 700 okay. Uiteraard afhankelijk van staat. Een niet originele programmer bij de jx3p drukt de prijs.

Mijn 106 heeft een aantal nieuwe IC's geloof ik,, zal het eens nakijken, kan ook zijn dat ze allemaal nieuw zijn. De vorige eigenaar had de 106 net helemaal na laten lopen en dat is nu ongeveer anderhalf jaar geleden denk ik. Is dus in prima staat.

Ondanks dat ik er nooit op speel ben ik toch wel huiverig om de 106 weg te doen :)

Back