Emagic Unitor AMT8 RS232 seriële kabel

Status
Please reply by conversation.

rivomusic

Stamgast
Hi,

Naar aanleiding van deze thread ben ik op zoek naar de RS232 seriële kabel die standaard bijgeleverd werd bij de Emagic Unitor AMT8 midi-interface. Zie bijgaande attachment voor de specs.

Ik kan me voorstellen dat er redelijk wat forumleden zijn die het apparaat hebben aangesloten via USB en dus een ongebruikte seriële kabel ergens hebben liggen?

Wie wil aan mij zijn/haar kabel slijten?

:okdan:

PB'tje svp.

Attachments

• pin layout unitor8-amt8.jpg
    pin layout unitor8-amt8.jpg
    37,2 KB · Bekeken: 361
Yep, maar zoals hier besproken luistert 't vrij specifiek en heeft een originele kabel die iemand anders ongebruikt heeft liggen mijn absolute voorkeur. So... iemand?

Zo simple is dat niet,, wie gaat er zo effe een kabel teveel hebben ??
En de meeste link kabels zijn 9 pin naar dat mac -serial type

Gewoon een Serial to serial cable halen waar je de stekkers van los kan maken, en iemand in de buurt vinden die mss de aanpassing soldeert.

Vroeger deed ik dat zo,, maar mss zijn nu de kabels niet meer te demonteren, anders nog een 9 pin stekker er bij kopen.

Ik voel me zelf nu niet geroepen om dat allemaal zelf voor je te doen.. :)

Ik zocht deze laatst ook voor een 3e Unitor8 mk1 en kon hem ook nergens vinden leek het. De meeste kabels die je tegenwoordig kan kopen zijn allemaal gegoten, dus daar heb je niks aan. Uiteindelijk heb ik van MP een NOS RS-232 kabel gekocht die wel nog losse stekkers had en die omgebouwd.

Wel had ik eerder een RS-232 Null Modem kabel gekocht die *bijna* goed was, de enige pin die niet was aangesloten was pin 9. De interface reageerde zo te zien wel op alle acties vanuit de "master" (zoals panic), maar in de software leek de 3e Unitor er niet te zijn. Dit bleek echter aan de Windows instelling voor de interface te liggen, je moet in de Device Settings zeggen dat hij 24 poorten heeft... De kans is groot dat de kabel het dus wel gewoon doet, zonder die pin 9.
Ging om deze kabel: http://www.allekabels.nl/nieuwe-producten/7184/1233430/null-modem-kabel.html
Helaas kan ik het pas vanavond laat voor je checken, of hij het met die kabel nou toch gewoon ook doet.

Sorry! Ik heb mijn post even niet meer bekeken. Maar dank voor de reacties!

Die kabel die ik echter besteld heb is terug gegaan daar ik er vrij zeker van was dat de boel niet ging werken. Dus jouw idee Rainer kan ik helaas ook niet meer testen.

Ik kan me gewoon voorstellen dat iemand die Unitor met die kabel heeft liggen en alleen de USB gebruikt. En daarom mij die seriele kabel wel wil slijten. Maar is 't niet... dan is 't niet. Ik vind het heel fijn om er zeker van te zijn dat ik de juiste kabel heb. Dan heb ik er ook geen moeite mee om een heel weekend met software te prutsen om de aansluiting voor elkaar te krijgen... Anyway. Dank voor de reacties.

Als er nog iemand is die deze kabel voor me heeft liggen dan hoor ik 't wel...

Ik kom net bij het opruimen deze kabel tegen. Die zat ooit bij mijn AMT8, maar die hangt bij mij met een andere kabel aan mijn Unitor, die ik weer via USB gebruik.

Omdat er ook nog een "AMT8" label op zit is de kans vrij groot dat hij destijds ook daadwerkelijk met deze AMT8 gebruikt is.

Dat is misschien precies wat je zoekt...

Attachments

• IMG_0035.jpg
    IMG_0035.jpg
    35,7 KB · Bekeken: 136
Status
Please reply by conversation.
Back