Waarom doet mijn RS 7000 zo raar?

camiel

Da KnobTwister
Kan iemand mij vertellen waarom mijn rs 7000 zo vervelend tegen me doet? Ik ben echt aardig voor hem maar hij laat het steeds afweten......

Ik heb vooral problemen met samples, als ik een paar samples in 1 track heb gezet gaan alle samples vervormen en haperen. Komt dit door de slice-functie?

Probleem 2 is als ik de clockshift in de groove-functie heb toegepast, dan "loopt" de loop niet meer, dat wil zeggen ook gaat hij hier haperen en inhouden, vaak op maat 2 en 4 van vierkwartsmaat.

Eigenlijk gebeurd het zelfde als ik de loop_remix aanspreek, het trekt de strakheid eruit...........

Doe ik iets fout of is er iets mis met het geheugen?

Wat ik ook soms heb trouwens is dat mijnheer rs 7000 zelf bepaald wanneer er een ander geluid moet toegekent worden aan een partje, zomaar uit het niets veranderd er een melodie of klank.........

Heeft iemand wat tips foor me?

Mozzelz

Camiel

huh?

huh?

Dit is voor tracks van mensen toch? niet problemen van synth's.
Wrong place I think. :stupid

Heb zelf geen rs 7000 dus .......:P

Re: Waarom doet mijn RS 7000 zo raar?

Origineel geplaatst door camiel
Ik heb vooral problemen met samples, als ik een paar samples in 1 track heb gezet gaan alle samples vervormen en haperen. Komt dit door de slice-functie?
Probleem 2 is als ik de clockshift in de groove-functie heb toegepast, dan "loopt" de loop niet meer, dat wil zeggen ook gaat hij hier haperen en inhouden, vaak op maat 2 en 4 van vierkwartsmaat.
Eigenlijk gebeurd het zelfde als ik de loop_remix aanspreek, het trekt de strakheid eruit...........
Doe ik iets fout of is er iets mis met het geheugen?
Wat ik ook soms heb trouwens is dat mijnheer rs 7000 zelf bepaald wanneer er een ander geluid moet toegekent worden aan een partje, zomaar uit het niets veranderd er een melodie of klank.........

Het geheugen is het niet, als dat niet ok is loopt hij gewoon vast tijdens bijv. slicen.
Het is moelijk te zeggen of je iets fout doet, de RS heeft zoveel mogelijkheden dat het niet ondenkbaar is dat je iets niet goed doet. Als je bijv. loops sliced kan het heel goed voorkomen dat bij loopremix of groove edit de strakheid in timing
eruit gaat.
Clockshift kan ook problemen geven zeker bij een negatieve, dan kunnen er idd noten vervallen, bij een lange loop hoor je dus helemaal niets meer dan.
Vervormen en haperen van de samples? Heb je er geen track EFX erop staan? Of master EXF?

btw, een goed site met veel info en hulp voor de RS7000 is de Yahoo group:
http://groups.yahoo.com/group/RS7000

Ronald.

Back