Virus Access B

koevoet

Nieuwkomer
Hi,

Aangenaam, ik ben nieuw op't forum :)
Liep tegen iets aan waar ik nergens iets over kon vinden, dus dacht.. wellicht weten mensen er hier raad mee.

Sinds korte tijd heeft mijn Virus B een klein kuurtje. De LFO 1 Amount stelt zichzelf random in waardoor er na 10-20 seconden een heftige LFO zit op bijvoorbeeld de Pitch of iets dergelijks.
Geeeeeen idee, wat ik eraan kan doen. Heb hem al reset, maar dit mocht niet baten.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen :halleluja

Groetjes,

Kevin

Je LFO wordt zeker niet gemoduleerd door een andere LFO?
Als je LFO1 aan staat, kan je de amount nog zelf instellen of verspringt die?
Is dit bij elke patch?

Hi Bazzie,

Nee, het gebeurt bij elke patch helaas. Hij word ook niet gemoduleerd door een andere LFO.

Hoe stuur je de Virus B aan? Met een midi keyboard? Mogelijk dat daar dan iets niet goed zit.

Wat je ook eens zou kunnen proberen is alle midi kabels lostrekken, dan de synth aan en eens kijken of hetzelfde probleem ontstaat na 30 minuten als je de additionele knop gebruikt. Als dat zo is, dan ligt het aan de Virus. Dan zou je eens kunnen kijken met een midi monitor of er continue een bericht uitgestuurd wordt. B.v. Van de LFO amour. Dan zou het kunnen zijn dat de potmeter het probleem is. Deze zou je dan B.v. Kunnen vervangen.

Hi Guys, sorry zit niet zo vaak op het forum ivm. studie.
Er is gelukkig geen glasbier (vocht) ingekomen. Zal het direct eventjes proberen met het aan en uit zetten @VasC - hopelijk werkt het. Anders zou het denk ik inderdaad de potmeter zijn.

Ik houd jullie op de hoogte :) !

Back