Bandrecorder repareren

deathspell

Ouwe rot
Hi allemaal,

Ik heb een tijd geleden een bandrecorder gekocht, een M21 van Telefunken. Mooi apparaat, maar hij heeft wat kuren - hij werkt namelijk niet meer. Weten jullie waar, het liefst in of rondom de regio Eindhoven, ik zoiets zou kunnen laten repareren?

Alvast bedankt!

Geen idee maar probeer je vraag ook eens te stellen op audiofreaks.nl. Daar zitten de meeste experts.

Wat is er precies mis? Kan helpen om mensen te triggeren hier om je te helpen, misschien.

Daar heb je natuurlijk een punt, maar er zit maar weinig logica in:

Als ik hem aanzet, werken de bedieningsknoppen (wind/rec/play/stop) niet meer, ze geven geen licht, en soms geven ze weer wel licht, maar ze werken niet. Ook de display in het midden, daar waar de looptijd wordt weergegeven reageert niet, blijft leeg of geeft vreemde getallen weer - bijv. een zes in spiegelbeeld en voor de rest nullen. En de kleine display rechts, waar de snelheid en mono/stereo wordt weergegeven, reageert ook steeds anders - dan weer is-ie leeg, of hij geeft alleen de loopsnelheid weer, of alles, maar het werkt niet. En dan, gisteren, na ongeveer 30 keer aan en uit schakelen werkte het gewoon weer wel. En daarna weer niet… irritant dit!

@arno: dank je, ik heb ze een mailtje gestuurd.

Back