Exportsettings voor youtube-filmpjes (Magix)

AdDM

Tiroler Knie-schlempfer
Was benieuwd of iemand me een tip kan geven voor het volgende:

Ik wil audio exporteren in videoformaat zodat deze geupload kan worden op youtube. Het videodeel is enkel een statische jpg. Ik gebruik Magix, dat biedt een legio aan mogelijkheden voor exportsettings. Welke settings zijn nu optimaal om dit te exporteren als video tbv youtube? De audio moet hoge kwaliteit zijn (mp3 320 kb/s of hoger, of (nog liever) lossless, de kwaliteit van de jpg vind ik niet zo boeiend. Van belang vooral dat het niet zo'n enorm groot bestand wordt (bv 30 minuten muziek met 1 statische jpg is al 700 mb als ik het als mp4 exporteer - terwijl de audio (wav) 300 mb is en de jpg nog geen 10mb).

Ben een ontzettende noob op dit gebied dus wat uitleg en duiding is ook van harte welkom. :mega:

ik weet niet of 't klopt, maar youtube is niet bepaald 'hifi'
Dit lees ik online, geen idee of 't klopt.
Als je muziek deftig wil delen, doe je dat beter op soundcloud...

All audio on YouTube is compressed (approximately to around 126 kbps AAC), which in itself isn’t such a bad thing; AAC compression can sound ok at relatively low bitrates. It becomes a problem, however, when poorly compressed videos are used as source files – effectively compressing the audio twice. In an attempt to improve the situation, Google does recommend using higher bitrate source files of 384 kbps when uploading videos, but even when these guidelines are followed the audio has still been compressed twice – not good!

In principe kan Youtube bijna alles aan, en zetten ze het om naar hun eigen formaat. Ik gebruik meestal h.264 compressie en dan een hoge kwaliteit met hoge kwaliteit audio en dan kookt Youtube daar een soepje van dat meestal wel acceptabel is qua kwaliteit.

Ik kan het niet bewijzen maar ik las ergens dat als je het een HD filmpje maakt, de geluidskwaliteit ook hoger is.

Goeie tip Klinkske, youtube maakt er idd 126 kbps van.

Blijft bij mij nog wel de volgende twee vragen:
- waarom zou 300mb aan lossless audio en 10mb aan een statische jpg moeten resulteren in een omvang van 700mb in mp4 (en in avi nog veel groter)? Waarbij de audio dus ook nog eens lossy wordt gecomprimeerd??

- Welke video-settings (losstaand van op welk platform ik die upload) zijn zinvol voor lossless of hq-mp3 audio gecombineerd met een jpg'je met het oog op minimaliseren omvang in mb's?

Back