EMS VCS3 / Synthi A

Status
Please reply by conversation.

ano040425-3

Gedeactiveerd account
in de ban
EMS Synthi A / Roland Jupiter 8

In mooie staat helemaal origineel en zonder de minste modificatie.

Stuur PB met je prijs

Last edited by a moderator:
Enkel topsaat aub en zonder enige mods,op de jupiter mag midi indien de connectoren achteraan goed geplaatst zijn en indien geen enkele schakelaar op het front

Is de clone "Hornet" niets voor jou, zelfde pcb's.

De synthi en jupiter zal voornamelijk voor aan de muur te hangen zijn,de sound op zich boeit me niet zo erg gezien ik ze niet gebruik (ik heb al twee synthi's (A en AKS)) maar ze moeten toch in perfect werkende staat zijn en vooral volledig origineel,Het is voor mijn vintage collectie.

En ja ik heb toevallig een hornet aangeboden gekregen van een kennis uit usa maar dat ding is eigenlijk een zelfbouw project,indien ik zoiets zou willen dan maak ik ze zelf,kan daar echt niets mee aanvangen.

De synth politie hier!
Ik ben toch sterk voorstander van "gebruik de synth en niet achter glas/aan de muur" svp!

maja. je moet doen wat je wil natuurlijk.. :)

Ik wilde mijn Jupiter 8 aan het plafond hangen tussen de bierviltjes en visnetten enzo..

Mijn verzameling bierviltjes en visnetten is inmiddels niet meer verzekeren omdat de oude Jupiter eronder makkelijk vlam kan vatten.

Ik wilde mijn Jupiter 8 aan het plafond hangen tussen de bierviltjes en visnetten enzo..

In het visnet bedoel je toch :?
Mooiere vangst kun je niet hebben nietwaar :okdan:

Mijn synthi heb ik in kunststof gegoten en staat nu buiten als plantenbak.

Wel zo save, behoud hem van beschadiging nu je hem geconseveerd hebt en in tegenstelling tot (zie bericht vinnieq) altijd weer te gebruiken.

Die van mij heb ik verbouwd tot beauty case voor mijn vrouw.

Zonde, hoop dat je de elektronica goed bewaard hebt.
Jij hebt wel veel voor je vrouw over zeg ;)

Maar alle gekheid op een stokje, wanneer komt er nu een echt synthmuseum in den lande, Wiseguy liep ooit met die gedachte (zo heeft hij mij ooit petroonlijk verteld) maar heeft er toch van afgezien.
Vraag me af wie er anders zo'n 150 synths (en ruimte) in zijn bezit heeft om de meest exotische, zeldzame en gewilste synths te kunnen tentoonstellen :eureka:

Tja een museum is wat anders dan je studio open gooien voor publiek. Ten eerste moet alles veilig bewaakt worden tegen kinderhandjes, ten tweede moet je er wel iets meer mee kunnen doen dan alleen kijken. Geluidsvoorbeelden, tekst en uitleg, een soort verhaal over de ontwikkeling van de synthesizer en verschillende synthesevormen. Filmfragmenten van bekende gebruikers en bands. Misschien nog wat goedkopere kindproof synths om mee te kloten, bijvoorbeeld om zelf te horen wat een lowpass filter doet.

Een berg oude synths waar ik alleen maar naar mag kijken en verder niks: plaatjes zat op internet.

Een berg oude synths waar ik alleen maar naar mag kijken en verder niks.

Nee zo bedoelde ik het niet, een interactief museum om met elke tentoongestelde synth te mogen experimenteren eerder!
Ik heb al (net zo als meerdere vintage synth leden) behoorlijk wat synths gehad, dus ik kijk niet meer op van een Syrinx, OSCar, Synthex, SH-5, 700$ om maar enkele zeldzame van mijn ex synths te noemen.
Daarentegen, heb ik nog nooit een OBX, Prophet VS, Crumar $pirit, SP Synthacon, ARP 2500, Korg PS3300 of Moog System 55 onder handen gehad, dus dat zou geweldig zijn.
Een museum kan je ook geld opleveren en behoeft maar één dag in de week open te zijn, beveiliging valt te realiseren.
Dus alleen naar een zeldzame econische/exotische synth kijken heb je inderdaad niet veel aan :?

Ik heb 4 synthi's nodig,de bedoeling is een video te maken en die op YT te zetten waar je kan zien dat ze aan fladder worden geschoten,ik zie scheel een kan niet goed mikken dus met 4 synthi's gaat dat beter lukken

Je kan ook een sledgehammer gebruiken, dan heb je misschien aan 3 genoeg..

Ik heb 4 synthi's nodig,de bedoeling is een video te maken en die op YT te zetten waar je kan zien dat ze aan fladder worden geschoten,ik zie scheel een kan niet goed mikken dus met 4 synthi's gaat dat beter lukken

Het verhaal wordt steeds sterker, je zou het haast zelf gaan geloven ergres.
Als je toch creatief bezig wilt zijn laat je $yrinx dan van een flat vallen en zet die video dan op YT, wordt geheid een knaller.
Letterlijk en figuurlijk :D

Status
Please reply by conversation.
Back