juno106 raadsel

j.baars

vintage eigenheimer
bij de oranje ster recht-door de galaxy, linksaf,e
ik ben bezig met een juno106 nogal flink om te bouwen, en daarvoor heb ik toegang tot het patchgeheugen nodig.
dit is een 4816, een 2048 plaatsen geheugentje.
met batterij backup.

nu het volgende , als ik het geheel uitreken,aantal geheugen plaatsen gedeelt door aantal patchplaatsen =16

alleen de juno gebuikt kennelijk 18 plaatsen per patch?

dd control 01 LFO rate
dd control 02 LFO delay time
dd control 03 DCO LFO
dd control 04 DCO PWM
dd control 05 DCO Noise
dd control 06 VCF Freq
dd control 07 VCF Res
dd control 08 VCF Env
dd control 09 VCF LFO
dd control 10 VCF Kybd
dd control 11 VCA Level
dd control 12 ENV A
dd control 13 ENV D
dd control 14 ENV S
dd control 15 ENV R
dd control 16 DCO SUB
dd control 17 Switches 1
bit 0: 16' on/off
bit 1: 8' on/off
bit 2: 4' on/off [in theory bits 0..2 are mutually-exclusive]
bit 3: Pulse on/off (1=on)
bit 4: Tri on/off (1=on)
bit 5: 0 => Chorus on
bit 6: 0 => Chorus level 2 (if on), 1=> level 1
dd control 18 Switches 2
bit 0: 0=>DCO PWM=LFO, otherwise =MAN
bit 1: 0=>VCA ENV, otherwise GATE
bit 2: 0=>VCF Polarity +, otherwise -
bit 3+4: 00 => HPF=3, 01 => HPF=2, 10 => HPF=1, 11 => HPF=0

wie weet hoe dit dan georganiseerd is?
( kennelijk worden de hoogste bits gebruikt voor de schakelaars, maar hoe?

:mega:

Laatst gewijzigd:
Ik neem aan dat je iets gaat doen met een eigen microcontroller en ons gaat verrassen met een spectaculaire upgrade.
Als dat zo is, is het dan niet zo dat je in een testopstelling met een microcontroller dat kan testen door een bit hoog/laag te setten en te zien wat er gebeurd? Eigenlijk dus het originele geheugen vervangen door een micro met geheugen daar in te prikken.

zoiets ja,
het is naast de 6trak altijd mijn favoriete synth geweest, alleen een beetje te beperkt.
ik ben nu bezig met het ding uit te breiden met extra lfo´s vco/dco´s , een setje envelope generators voor de vca´s en 12 db vcf´s ( vind ik net wat meer sjeu hebben dan 24 db)
een hele klus, maar hij is het waard.
ik zet er een uController in om dit geheel ook van geheugen te voorzien, en misschen ook wel een LCD.
ik ben er al enige jaren mee bezig overigens, vooral om te bedenken hoe een en ander aan te pakken.
de vcf´s en vca´s en vco/dco´s werken nu, dus nu de rest nog....:D
( als hij af is dan lijkt hij meer op een juup acht)

zoiets ja,
het is naast de 6trak altijd mijn favoriete synth geweest, alleen een beetje te beperkt.
ik ben nu bezig met het ding uit te breiden met extra lfo´s vco/dco´s , een setje envelope generators voor de vca´s en 12 db vcf´s ( vind ik net wat meer sjeu hebben dan 24 db)
een hele klus, maar hij is het waard.
ik zet er een uController in om dit geheel ook van geheugen te voorzien, en misschen ook wel een LCD.
ik ben er al enige jaren mee bezig overigens, vooral om te bedenken hoe een en ander aan te pakken.
de vcf´s en vca´s en vco/dco´s werken nu, dus nu de rest nog....:D
( als hij af is dan lijkt hij meer op een juup acht)

Dus als je hier klaar mee bent heb je zo veel ervaring opgedaan met dit soort dingen dat je het zelfde voor de Six~Trak kunt gaan bouwen maar dan in wat minder tijd? :engel:

De 106 heeft namelijk al de KIWI upgrade, de Six~Trak zit nog steeds een beetje sip te koekeloeren met zijn trage envelopes en grove stappen. Bovendien heeft de Six~Trak ook al een interface voor een sequencer die natuurlijk poepsexy gemaakt kan worden met een multitimbrale JX-3P step modus :P

Keyboard tracking modus voor stabiele FM er bij while we're at it. Meer LFO vormen. LFO delay. Meer LFO's. Envelope to PWM.

Hoe doe je die extra VCO? Een soort Commodore 64 sample achtige hack?

Als ik het zo bezie, ben je al een heel end :okdan:
Maar dan is het toch zo dat je met trial & error die bits kan achterhalen. Of zeg ik nou wat doms?

kan wel, maar als iemand het zo kan vertellen scheelt dat een hoop tijd...:D

Dus als je hier klaar mee bent heb je zo veel ervaring opgedaan met dit soort dingen dat je het zelfde voor de Six~Trak kunt gaan bouwen maar dan in wat minder tijd? :engel:

De 106 heeft namelijk al de KIWI upgrade, de Six~Trak zit nog steeds een beetje sip te koekeloeren met zijn trage envelopes en grove stappen. Bovendien heeft de Six~Trak ook al een interface voor een sequencer die natuurlijk poepsexy gemaakt kan worden met een multitimbrale JX-3P step modus :P

Keyboard tracking modus voor stabiele FM er bij while we're at it. Meer LFO vormen. LFO delay. Meer LFO's. Envelope to PWM.

Hoe doe je die extra VCO? Een soort Commodore 64 sample achtige hack?

extra dco, aan de bestaande dco koppelen, extra vco, de juno heeft stuurspanningen hiervoor.
net zoals de 6trak.
ik ben hiervoor al eens in de software gedoken, alleen die is niet echt simple te debuggen.
( het is alreeds wel enkele jaren geleden, toen bestonden er geen Ucontrollers die dit klusje zouden kunnen doen, die zijn er nu wel.)
misschiem als ik eens een poot breek ofzo dat ik dit ga aanpakken,....:D

Back