Oplossing gezocht Yamaha YC 25D

SergeL

Ingeburgerd
Onlangs heb ik een Yamaha YC 25D gekocht. Fijn klinkend apparaat! Er is echter 1 dingetje niet helemaal jofel en dat is het volumepedaal. Ik heb hier op het forum en elders al gezien dat het een veel voorkomend dingetje is. Bij mij hebben ze het pedaal er af geknipt en de + en - van het lampje doorverbonden met een kroonsteentje. Verder zijn intern in het pedaal ook nog eens alle draadjes doorgeknipt... Moest ff iemand zn nieuwe kniptang uitproberen denk ik. Nu ga ik er ondanks het hufterige geknip maar eens vanuit dat ze het pedaal niet voor niks losgeknipt hebben en er ergens een mankement is. Het lampje doet het wel. Nu ben ik niet erg bedreven in electronica, dus kan wel wat hulp gebruiken. Ik heb de photo-resistor los gehaald en die geeft de volgende waardes; volledig donker 390ohm en vol in het licht 80ohm. Is dit ok?

Veder heb ik het idee dat het uitgangsvolume fabrieksaf wel eens 1,5 of 1/3 hoger geweest moet zijn als nu het geval. Mogelijk heeft dit ook te maken met het pedaal, of zou die nu -doorverbonden- op maximaal niveau moeten zitten?

Alvast dank voor de hulp!

update; inmiddels achter gekomen dat de waardes van de weerstand kloppen en ook volume klopt. Voorlopig laat ik t voor wat het is. Heb r een RT20 aan geknoopt en dat is geen misselijke combi:okdan:

Vergelijkbare discussies

Back