Na acht jaar... eindelijk nog eens iets opgenomen.

Goedgekeurd :okdan:

Erg goed hoor :halleluja

Ik merk vooral dat je nog weinig microfoon ervaring hebt.
Daar zou je eens mee kunnen spelen: dichterbij, verderweg, om intimiteit vs ruimte te creeeren.
En ook verschillende soorten microfoons, probeer maar eens wat, ik gok dat een grootmembraam dynamische wel eens fijn voor je stem zou zijn.

Die "attitude" hoor ik! Maar eerlijk gezegd vind ik het moeilijk om de verschillen tussen beide versies vast te stellen. Volgens mij klinkt het nu wel meer als een geheel. Toch vind ik je stem er nog steeds wat droog in zitten, misschien nog wat royaler galm gebruiken?

Misschien zou het helpen om de piano tegelijk met de zang in te spelen (als je dat kunt...), zodat je het meer "beleeft" en je minder concentreert op de zang? Uiteindelijk gaat het erom de luisteraar te verleiden/overtuigen, hem mee te nemen in het gevoel, in plaats van dat hij naar imperfecties zoekt. Daar heb je volgens mij al een stap in gemaakt.

:okdan:

Hoi Hermax,

Ik heb nu alleen deze laatste versie van je beluisterd.

Het valt me op, dat je een hele prettige stem hebt om naar te luisteren.
En dat nasale in je stem, past wel een beetje bij de sfeer van de muziek.
Het stoort me eigenlijk helemaal niet.

En je piano spel vind ik heel mooi.
Zo kan ik het niet.

Maar dat is niet zo erg.
Ik geniet ook van mijn eigen muziek.

Zulke mooie tracks wil ik nog wel eens vaker horen. :okdan:

Eigenlijk is alles wel gezegd hierboven, maar knap werk hoor. De associatie met Pink Floyd hoor ik ook wel, zeker qua arrangement en synth enzo. De zang zou nog een heel klein beetje minder droog kunnen (mespuntje galm er nog bij), en verder gaat het m.i. vooral om het verfraaien van je accent en het iets zelfverzekerder zingen. Misschien komt dat vanzelf bij volgende nummers. Goed bezig in ieder geval.

Back