Bijzonder goed jong talent: Wouter Snoei

Deze jonge componist/performer (1977) heeft alles wat electronische muziek vraagt om goed gebracht te worden. Bijzonder interessante composities in het zuivere electronische werk (hier meestal noise genoemd), maar hij weet ook met z'n project X(EPTIONAL een hele dansvloer aan zich te binden. Als er een optreden in de buurt is, ga beslist kijken en luisteren.

Wout
(Een andere :-)

Ha leuk!

ik heb nog ergens een tapeje liggen met zijn eindexamenwerk erop. Dat werd een aantal jaar geleden uitgezonden op 220 volt, op de concertzender, en heb ik aardig vaak geluisterd. Hoewel het niet direct mijn straatje is moet ik zeggen dat het idd mooie geluiden waren.

Ik geloof dat in dezelfde uitzending ook werk van jorrit tamminga werd uitgezonden (wat ik persoonlijk beter vond dan dat van wouter snoei) Dat heette geloof ik orfeo. En het leuke was dat ik deze zomer aan de ijssel zat in kampen (waar ik woon) en zomaar getrakteerd werd op een gratis concert van o.a. jorrit tamminga. Dit was een muziekstuk voor tape en carrillion dat vanaf een toren in de binnenstad werd uitgevoerd.

Erg leuk, dat soort dingen.:mega:

Wat op 220 V zelden wordt uitgezonden is een dance set, en geloof me, die van Snoei, die naast sequencers ook live speelt, als je zoiets hoort, dan denk je om als hobby voortaan vissen te kiezen :D

En inderdaad, zo'n concert op een plek waar je het niet verwacht, dat heeft een dubbel effect: naast het genieten van het werk zelf is het ook of je een prijsje gewonnen hebt :kroon: Dat neem je toch maar mooi even mee!
(leuk, die smileys)

In ieder geval: hou Wouter Snoei in de gaten en als je de kans krijgt, ga kijken en luisteren!

Wout

Vergelijkbare discussies

Back