SEQUENTIAL TOM DIY CARTRIDGES

suzy_flash

Nieuwkomer
Beste TOM liefhebbers,

aangezien het quasi onmogelijk is om nog een TOM cartridge op te kop te tikken
vroeg ik me af of het mogelijk was om de
VOICE SETS van wine county op een printje te solderen..

Iemand ervaring, tips of kennis van de binnenkant van zo'n cartridge?

Lijkt me niet ingewikkeld:
%2524%2528KGrHqJ%252C%2521oUE63%2528fotv6BQDJHn%252CQLg%257E%257E60_57.JPG

hey search64,

Super Reply! Bedankt! meer moest ik eigenlijk niet weten, maar.. heb je nog toevallig een beeldje
van de onderkant van de print? De pinout van de chips naar de connector uitmeten is wat teveel gevraagd zeker.. :°

@brz: merci voor de info, maar ik wil alles samen in één doos, ik veronderstel dat ik dan in principe met de digidrumoplossing 8 modules nodig heb en 8 chips niet? en dan nog iets dat mijn triggersignaal verdeelt.. Leuk maar .. niet voor mij.. :)

Foto is van google :) Helaas geen van de onderkant.

Als ik zou moeten gokken, dan is de bovenste, kleine, helft van het cartridge-slot 2x4 pinnen voor de 8 data-bits uit de EPROM, plus 2x GND. Dan zit er op de onderste helft nog 16 adres-lijnen en 2 chip-select lijnen voor de beide ROMs.

De module uit de foto vind ik hoe de banen dan lopen niet erg kloppen met wat ik kan vinden over de pinout van een 27256. Maar misschien zit al die magie aan de onderkant.

@brz: merci voor de info, maar ik wil alles samen in één doos, ik veronderstel dat ik dan in principe met de digidrumoplossing 8 modules nodig heb en 8 chips niet? en dan nog iets dat mijn triggersignaal verdeelt.. Leuk maar .. niet voor mij.. :)

Een module heeft alle geluiden al aan boord, de hoeveelheid modules bepaalt meer hoeveel geluiden je wilt gebruiken. Zelfde bedrijf heeft ook een DIY midi gate oplossing.

Back