Deep Broken Beat House ofzo?

Geen nieuw genre uitgevonden maar een vraag. Zie de term broken beat de laatste tijd vaker langskomen hier, misschien kan iemand me helpen?

Ik ben alweer ff geleden naar dat World Port Jazz gebeuren in Rotjeknor geweest omdat Terry Callier speelde en Theo Parrish draaide. Was tussendoor weinig te doen dus ook Dego maar gaan checken, no offense to Dego, die gozer is ERG goed maar ik had 4 Hero/jungle achtige shit verwacht maar nee hoor... OUWEHOER wat was dat vet. Ben er achteraf achtergekomen dat ongeveer de helft Broken Beat shit was, ala Kaidi Tatham enzo maar die andere helft was wat anders, allemaal 4 on the floor maar daar houdt alle relatie met standaard house op, heel warm, funkee etc en ritmisch niet vervelend druk en breakbeattie maar wel abstracte minimale swingetjes zeg maar... ik heb Kerri Chandler niet lang geleden ook 1 zo'n plaat horen draaien...
Broken Beat heb ik me wel in ingeluisterd inmiddels maar daar wordt ik op een paar uitzonderingen na (Puzzled!) niet heel erg warm of koud van, maar van dat andere house achtigere spul kan ik HELEMAAL nix vinden...

Wie heeft er wat naampjes voor me?

Theo Parrish was trouwens ook belachelijk vet begon met Rufus/Chaka Kahn's cover van Bobby W's Stop On By, vervolgens die snelle van die 24 Carat Black soundtrack en toen langzaamaan wat meer detroit, heel vet! Dit waren de vetste 2 DJ sets achter elkaar die ik de afgelopen tijd gehoord heb.

Back