Sensor kabel vs Audio signaal kabel

MacGyverGear

midi-life crisis
Oke.. het wordt soms nogal eens letterlijk groot uitgemeten, de kwaliteitsverschillen tussen verschillende kabels. En, er zal ook deels wel wat van waar zijn (vrees ik :D)
Nu kan ik gratis en voor niks veel sensor kabel meenemen. Deze worden op 5m ingekocht maar soms wordt er nog niet eens 1m gebruikt.
Het is niet heel erg soepel maar het gaat ook niet de bühne op, dus :)

De 3-parige versie leek mij wel geschikt om e.e.a. mee te doen. Ik wil er dan jacks aan solderen.
Het is niet afgeschermd maar voor gewoon signaal is dat niet een probleem. Stript erg gemakkelijk, vertinnen nog niet aan toe gekomen.
Het gaat om dit soort kabel.. wat denken jullie, koper is toch koper? Of ga ik hiermee ineens allerlei superspannende interferentie-effecten beleven tussen al mijn synthsignalen?
http://uk.rs-online.com/web/p/sensor-switch-cables-connectors/6956851/

Hoi mac , als je één kabel zou gebruiken zou het allemaal niet zo erg zijn maar je gebruikt er geen één maar per track wel dertig dus wel 15 stereo tracks wordt het geluid dus dertig keer versterkt . Je moet dan denken aan een highpass fiter principe of een lopass filter principe op al je sounds. Je zou denken ik hoor het verschil niet . Maar dat is zeker niet waar het verschil is duidelijk te horen , ook bij één kabel. Mogami kabels hebben een soort openheid in het hoog van af 5000 k wat de meeste mens aantrekkelijk vinden om te luisteren ze hebben ook een soort van gruizigheid die ze aan de sound geeft die de sound meer open maakt op het gehoor. Veel bedrijven kiezen echt voor die sound. Maar het zou kunnen dat je nou net iets andes wilt.

Zoals eerder vertelt in een draad kan je de kabels door meten . Hoe lager de waarde des te meer geeft de kabel een signaal door , dit komt door de lengte en dikte van het koper de oxygen in het koper , de hoeveelheid afscherming , de dikte van het materiaal wat er om heen zit het soort matriaal. Het is niet zo dat hoelager het getal des te beter de kabel . Vaak gaat dat gepaart met die highpass / lopass sound en kan dus ervaren wprden als irritant of mooi . Het os echt een mix van ingredieten die de sound maken van een kabel en zelfs van fabrikant

Ik heb een kleine ruimte waar ik dus 30 tracks mee opneem die kabel is een 12meter mogami bulk W2938 . Dan heb ik dus 12 meter x30 channels zo zie je maar hoeveel meter kabel ke al snel gebruikt. Keer dat filter .

Laatst gewijzigd:
...

hmm.. that gets me thinking...

Aan de andere kant neem ik nu toch ook e.e.a. op met die bekende cheap DAP paartjes.. :D
http://www.bax-shop.nl/jack-kabels/...-2x-jack-male-3.00-meter/product-details.html
Maar misschien moet ik gewoon de soldeerbout erop zetten en het 'ns testen :)

bekijk deze draad eens en luister naar de voorbeelden. ik heb de samples niet gemaakt dus ik weet niet hoeveel er gesjoemeld is. de wereld zit vol met fabrikanten die op een slinkse manier proberen een ander een hak te zetten natuurlijk.

https://www.gearslutz.com/board/gea...test-files-comparing-mogami-canare-gepco.html

Tasker C128.

Kweenie. Shit is niet voor niks afgeschermd enzo. Aders zijn getwist. Allemaal niet voor niks. Die Tasker hier boven kost 1 euro de meter als je effe goed zoekt. Heel Doornroosje hangt aan elkaar met die meuk. Ook over lange afstanden geen gezeik.

Huh?
We hebben het hier toch gewoon over een kabel met een ader van koper?
Wel of niet afgeschermd hangt af van de gevoeligheid van de ingang en de impedantie van waar het signaal vandaan komt en naar toe gaat.
Bij het patchen binnen een modulair systeem zal je meestal geen afgeschermde kabels nodig hebben.

Back