Realistic concertmate 1000M / Casio MT-240 track

reddread

Muzique Plastique
Afgelopen weekend voor een paar euro gekocht op een vlooienmarkt:

De realistic concertmate 1000M oftewel de Casio MT-240.
de belangrijkste reden dat ik hem heb gekocht is omdat er midi op zit.
verder is het gewoon een oldschool PCM casio keyboardje met de bekende geluiden die in veel oudere casio keyboards zitten.
heb een trackje gemaakt met uitsluitend geluiden uit het keyboard.
De Mam SQ-16 stuurt de boel aan en daarnaast komt de delay uit een Vesta Fire DIG412B digital delay.
Recorder is een Korg D-1200.

sommige stukken zijn handmatig bijgespeeld.

enjoy!

Vind 't lang niet verkeerd :)

Bevestigd mijn mening wederom: met elke bak kan er iets moois gemaakt worden (evt. met extra efx), als je maar creatief bent.

Best wel nice! :)

Realistic Concertmate 660 was mijn eerste keyboard in mijn kinderjaren, ik kwam er pas een paar jaar geleden achter dat het eigenlijk een Casio is :)

Ik vind het altijd leuk als er iemand met 1 instrument wat maakt (kuch, doe dat zelf ook graag) dus even luisteren wat jij ervan gebakken hebt, maar dit klinkt leuk hoor! ben niet zo gecharmeerd van deze geluiden (ligt aan het instrument en aan mij :D ), maar het trackie mag er zijn hoor!

Het is al gezegd, maar ook ik vind het dik dat je je niets aantrekt van je gear en gewoon kijkt wat je eruit kunt halen. Dat is ppprecies waar creativiteit om draait inderdaad. Trackje vind ik overigens heerlijk (met de beperkingen die het kent).

Voor een paar euri, bofkont. Is eenleuk keyboard, heb hem ooit ook gehad.

Mooi stuk muziek.

Mooie rustige sfeer, goed gedaan en dat met 1 Casio! Ik kijk ook altijd op rommelmarkten naar goedkope keyboards van dat soort, maar idd er MOET MIDI op zitten anders begin ik er niet aan. Zijn overigens helaas dun gezaaid.

Hartelijk dank voor alle reacties. :okdan:

erg leuk om te horen dat het gewaardeerd word.
Ik vind het altijd erg leuk en uitdagend om met de beperkingen van deze apparaten iets leuks te maken.
ik zal proberen hem de volgende keer even te normalizen na de opname, hij is inderdaad wat aan de zachte kant.

Heel rustig en minimal. Nu dat lijkt als een goede oefening voor alle producenten die heleboel effecten en complexe arrangementen "aan de haak hebben". Gebruik je maar één instrument en probeer goed klinkend lied te maken en je denk anders over muziekproductie in het algemeen.
Heel goed track.

Mooie rustige sfeer, goed gedaan en dat met 1 Casio! Ik kijk ook altijd op rommelmarkten naar goedkope keyboards van dat soort, maar idd er MOET MIDI op zitten anders begin ik er niet aan. Zijn overigens helaas dun gezaaid.

Als ik een Casio voor een paar euro zou vinden, maakt het me niet uit of er wel of geen MIDI op zit, kan hem altijd gebruiken in de setup van me.:dubbel:

Back