Unitor wil niet installeren (OSX) wie helpt?

lo-fi

...Het maakt geluid...
Ik heb dus sinds gisteren 'n Unitor 8 MKII (geruild voor mijn Midex 8).

Ik kreeg hem zonder handleiding of watdanook, dus hopelijk doe ik iets heel simpels fout. Het probleem:

De installer ("USB MIDI Driver.pkg") geeft mij na het selecteren van de juiste harde schijf het volgende bericht:

"You are not allowed to install the software in the default location on the disk "software." Check with the administrator of your computer"

- Ja, ik ben zelf de admin van mijn mac, ik ben ook de enige account die erop draait.
- Ik heb al geprobeerd uit- en in te loggen, alsook herstarten
- Ik kan niet op 'n andere schijf installeren want het moet op de schijf (of partitie) waar OSX op staat.

Mijn installer vraagt mij normaal altijd om mijn password voordat ie uberhaubt iets doet (net nog ff gecheckt met de Safari installer). Maar met de "USB MIDI Driver.pkg" doet ie dat dus niet.

1) Wat doe ik fout?

2) Weet iemand ergens een .pdf manual te vinden, of kan ik van iemand in A'dam even 'n treeware manual lenen?

3) Ik zal binnenkort Logic aanschaffen. Moet ik 'm dan nog steeds installeren of pikt logic 'm automatisch op?

Alvast bedankt.

Hmm . Heb ik nog nooit gehad .
Maar ik heb ook niks gedeeld staan .
Je komt dus ook niet voorbij dat gedeelte waar je je password moet in tikken ?
Is OSX er op nieuw installeren of met disk utillities netwerk funkties .. of hoe dat ook heet uit zetten ?

Re: Unitor wil niet installeren (OSX) wie helpt?

Origineel geplaatst door lo-fi
3) Ik zal binnenkort Logic aanschaffen. Moet ik 'm dan nog steeds installeren of pikt logic 'm automatisch op?

Ook als je Logic installeert, moet je de Unitor-drivers idd nog steeds installeren, vermits Logic onder OS X met CoreMIDI werkt. De Setup van je Unitor kan je dan regelen via het AMS controlepaneel (Audio-Midi Setup).

Zou het kunnen dat je "USB MIDI Driver.pkg" op een CD-R hebt staan? En dat je het vanop die CD-R probeerde te installeren?

Probeer anders eerst 'ns "USB MIDI Driver.pkg" te kopiëren naar de root van je systeemschijf, en dan dubbelklikken op"USB MIDI Driver.pkg".

Probeer anders ook 'ns "Unitor Software: Complete Installation" (1.5 MB) :
http://www.emagic.de/support/download/unitor.php?lang=EN

Misschien dat het helpt om de nieuwste driver bij emagic vandaan te plukken ftp://ftp2.emagic.de/pub/drivers/mididrvmacosx.sit Of is dit degene die je al hebt?

Ik denk dat het iets te maken heeft met die root/admin/user structuur waar je OS X een beetje mee in de war is. Je zou het kunnen proberen te omzeilen door als root in te loggen, als je tenminste een root account hebt aangemaakt.

Ik weet niet of je ook wel eens op een mac-forum komt, maar op www.macfreak.nl hebben ze zeker het antwoord op je vraag mocht je er niet uitkomen.

[edit] David, je bent me net voor ;) maar ik ben bang dat de 'comlete installation' waar je naar verwijst os9 only is, maar dat ziet lo-fi snel genoeg [/edit]

Bedankt voor alle snelle replies jongens...

Origineel geplaatst door David
Zou het kunnen dat je "USB MIDI Driver.pkg" op een CD-R hebt staan? En dat je het vanop die CD-R probeerde te installeren?
Nee, ik heb alles eerst gekopieerd naar m'n desktop. Eerst van de CD die ik erbij kreeg, en later de nieuwste versies die ik geDL'd had.

Origineel geplaatst door David
Probeer anders eerst 'ns "USB MIDI Driver.pkg" te kopiëren naar de root van je systeemschijf, en dan dubbelklikken op"USB MIDI Driver.pkg".
Heb ik ook al geprobeerd. Tenminste 'root' is toch het niveau op je opstartschijf waar "library" en "users" enzo zich bevinden? Zelfde probleem.

Welke versie van OS X heb je? 10.1.x of 10.2.x?
10.2.6

Origineel geplaatst door BDeep BDeep
Ik denk dat het iets te maken heeft met die root/admin/user structuur waar je OS X een beetje mee in de war is. Je zou het kunnen proberen te omzeilen door als root in te loggen, als je tenminste een root account hebt aangemaakt.
Kun je dat wat verder uitleggen? Ik ben de enige die mijn mac gebruikt, en volgens OSX ben ik "administrator"... That's all I know. Ben ik dan niet automatisch ook "root"?

Origineel geplaatst door BDeep BDeep
Ik weet niet of je ook wel eens op een mac-forum komt, maar op www.macfreak.nl hebben ze zeker het antwoord op je vraag mocht je er niet uitkomen.
Goed idee; dit is typisch iets wat voor die hardcore mac-freaks gesneden koek zal zijn. Ik hou jullie op de hoogte.

...Iemand anders nog ideeën?

Van het macfreak forum (ff search gedaan):

Bij het installeren van een zelfgemaakt package krijg ik de foutmelding:

you cannot install this software on this disk. (null)

The work-around is -> kies Go Back en terug continue.

disk space ok
de package is aangemaakt met packagemaker versie 1.1.10

Weet hier iemand hoe dit komt ?
------------------------------------------------------------------------

is niet exact dezelfde foutmelding, en volgens mij heb ik GO BACK > CONTINUE al 'n paar keer gedaan....

Boontje ...... :bekdicht:

:engel:

:dj:

Nou, gek probleem hoor. Ik heb bijna identieke specs als Lo-Fi (OS X 10.2.6, AMT8 ), maar heb dit probleem niet gehad bij installatie van de AMT8. Ik gebruik wel niet de gedownloade PKG-file (MIDI driver 1.5), maar de versie die meegeleverd was op de CD-Rom van Logic 6.0. Maar of het daaraan zou kunnen liggen? :confused:

Een Unitor heeft andere firmware dan een AMT.
Misschien dat het daar aan ligt?

Maar driverproblemen op OSX?
Daarsnapikdusevenhelemaalniksvan.

Op macfreak kreeg ik deze tip:

"Probeer het Schijfhulpprogramma eens op te starten (in de Hulpprogramma's map) en de volumebevoegdheden te herstellen (onder de Schijf-EHBO tab) op het volume waar OS X op staat."

Ik hoop ZO dat dat het is!
Ik zit nu gewoon zonder MIDI, en dat is een eng gevoel!

Klinkt aannemelijk, die tip. Het heeft denk ik ook niets met je driver te maken. Meer met het feit dat hij denkt dat jij het niet mag installeren (ja, echt). Dus ik hoop voor je dat schijf-ahbo helpt.
Als admin ben je trouwens nog niet direct root, de admin is in feite degene die bepaald welke programma's er gedraaid mogen worden en die ze installeerd. In een normale (niet-netwerk) situatie ben j dat dus gewoon zelf.
De root daarentegen is degene die alle processen beheert, dus de windowmanager, netwerk verkeer, weet ik het allemaal wel niet, alles wat er op en in je mac gebeurt. Normaal gesproken doet je mac dat hele root gebeuren voor je, en heb je er geen bal mee te maken. Maar het is ook goed mogelijk als root in te loggen. Al moet je daaar op je mac wel een account voor aanmaken. Ik heb het ooit gedaan... vraag me niet meer hoe, mocht je intresse hebben zoek ik het op.
BTW, er zijn hier vast mensen die 100x zoveel verstand hebben van het hele root/admin verhaal en bevoegdheden en dergelijke. Dus ik hou me aan bevolen voor verbeteringen op dit verhaal ;)

Origineel geplaatst door lo-fi
Op macfreak kreeg ik deze tip:

"Probeer het Schijfhulpprogramma eens op te starten (in de Hulpprogramma's map) en de volumebevoegdheden te herstellen (onder de Schijf-EHBO tab) op het volume waar OS X op staat."

Ik hoop ZO dat dat het is!
Ik zit nu gewoon zonder MIDI, en dat is een eng gevoel!

EN JA HOOR! Zo simpel was het dus blijkbaar gewoon.

Ik heb nu alleen ff het probleem dat m'n MPX1 en m'n Echopro niet willen syncen aan het midi clock signaal dat de Unitor uitstuurt. De EchoPro geeft een BPM aan van 400 (sneller kan die niet) en de MPX1 geeft een "midi sync error". Is dit een bekend probleem? Vreemd genoeg lijkt mijn VF-1 wèl te syncen...
Ik maak me hier niet al te druk om aangezien ik waarschijnlijk deze week Logic in huis haal. Dan zal dat probleem vast ook plots verdwijnen.

Het sync probleem is ook opgelost: De Unitor stuurt Midi Clock altijd door naar alle poorten. Vanuit Cubase moet je dus maar 1 poort op de Unitor selecteren om Midi Clock uit te sturen. Als je meerdere poorten aanvinkt gaat het mis.

Back