goede monitor speakers

Status
Please reply by conversation.

johanms1

Stamgast
om de mix af te luisteren... Ik dacht aan KRK of spirit. Geen crap aub.

thanks anyway. Ik had inderdaad al ff gezocht en... goeie info gevonden ;)

Wat is je budget?

Dan zeg ik wel wat je moet kopen. :)

hehehe... budget = tussen de 0 en 800 euro per paar.

Liefst zo klein mogelijke speaker. Liefst passief. Moet op een Nakamichi IA-1 versterker.

Heb nu passieve Wharfedales die te mat klinken, en actieve Infinity's die te veel kleuren. Ben op zoek naar dat crispy, heldere geluid waarbij de bas echt zuiver en gedragen klinkt. Zonder te vervormen op verschillende volume-niveaus.

Heb je nu een beetje een idee?

Boven je budget.. maar ga eens luisteren naar de dynaudio's bm5a, weet je ongeveer hoe zuiver een monitor speaker kan klinken.

Tannoy Ellips 8, da zijn de beste als ge et mij vraagt, alleen *lichtjes* boven uw budget :s

maar als ik zelf studiomonitors moest kopen zou'k opteren voor de reveal active van tannoy ...

+- 580 euro per paar in belgiƫ meen ik ...

Verdubbel je budget en je komt in de buurt.

BM6 (geen BM6A) lijkt er al op.
BM5 vallen wat tegen qua laag en kleuren teveel IMHO.

En niet zeuren dat het te duur is want die dingen heb je hard nodig en je gaat er van genieten. ;)

Origineel geplaatst door DeSpErAtOzz
Tannoy Ellips 8, da zijn de beste als ge et mij vraagt, alleen *lichtjes* boven uw budget :s

maar als ik zelf studiomonitors moest kopen zou'k opteren voor de reveal active van tannoy ...

+- 580 euro per paar in belgiƫ meen ik ...

http://www.cortex.westhost.com/tannoy/files/ACFD6.pdf

ik was de link vergeten

ook nog zelf ff een vraagje, kan het zijn dat ik geen toelating heb om men posts te editten ?

Status
Please reply by conversation.
Back