Ableton: Launchpad of bcr2000?

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Welke is handiger om je mixer (volume, pan, sends etc.), je devices (macro knoppen) en andere zaken te bedienen?

Launchpad
+ compact
+ ook clips starten etc.
- 8 waarde steps voor volume, sends.. is dit precies genoeg??
- level input dmv pads.. handig??

Bcr
+ eindeloos veel rotaries! yessss...
+ endless led rings: total recall - handig
+ flexibeler, erg uitgbreid
- groot ding
- geen clips starten/stoppen toch.. tenzij je ze hard midi mapt. Een Ableton scene per bcr preset? Moeilijk..

Laatst gewijzigd:
Een 2e hands Push 1 zou ik dan eerder naar kijken, die moet je vandaag de dag wel goedkoop op de kop kunnen tikken lijkt me, dus waarom moeilijk doen?

Een 2e hands Push 1 zou ik dan eerder naar kijken, die moet je vandaag de dag wel goedkoop op de kop kunnen tikken lijkt me, dus waarom moeilijk doen?

inderdaad.

bcr met ableton vind ik overigens compleet onlogisch, launchpad kan wel, alhoewel die wel enorm beperkt is in vergelijking met een push.

Ben het met bovenstaande berichten eens. Om clips te starten heb je niets aan een bcr. De launchpad heb ik kort gehad, maar die toen ingeruild tegen een Push1 en zou niets anders meer willen :)

Push is een mooie controller. Maar ik heb al een Maschine.... die gebruik ik om patterns te maken. Het ging me meer om het mixen en evt ook automation in de audio tracks waar Maschien naar geroute is. Of gewoon Ableton aan te sturen qua devices enzo.
Ja mss klinkt het wat moeilijk allemaal maar ik ben nog wat zoekende qua workflow.. :)

Hoe edit je eigenlijk notes op de Push controller? Bijvoorbeeld alle noten selecteren in bar 2 en die verschuiven? Kan je dit doen op de controller zelf?

Furious > Ja dat kan op de controller zelf, er staan vast wel filmpjes op Youtube. Werkt best makkelijk als je er aan gewend bent, je kunt per note ook - naast velocity en note length ed. - alle automation instellen via de Push.

Elektrovolt > en de Push 2? ;-)

ok.. op dit moment voel ik een innerlijk intens verlangen om een Push te gaan scoren ergens.. :)
Ik ga op zoek jongens, bedankt..

Laatst gewijzigd:
Back