efficient en ergonomisch synths opstellen.

anoniempje

hobby knooier
Ik begin me een beetje te irriteren aan de Ultimate stands, die achterover leunende driehoek balk met plek voor twee synths, heb er daar drie van.

Altijd weer staan of weer zitten om goed overzicht te hebben op de ene synth of de ander. Heb er een derde etage op geschoven en dan is het helemaal niet meer te doen.

ik wil andere standaards waar ik elke synth fatsoenlijk voor me neus heb zonder dat de ander die er boven hangt in de weg zit.

Ik denk dat ik dan toch al snel bij de Jasper stands uitkom, zit ook te denken aan een lade kast maar dan wordt het liggen om de onderste te editten. Ruimte is ook beperkt dus elke synth z'n eigen plekje geven gaat niet lukken. Ook aan de muren hangen met rekken gaat niet lukken vanwege de ruimte en indeling.

iemand die hetzelfde probleem heeft of had ideeën?

Attachments

• 11209609_10206119511604943_1761872310405888182_n.jpg
    11209609_10206119511604943_1761872310405888182_n.jpg
    78,4 KB · Bekeken: 130
Heb zelf deze :Konig & Meyer 18810 Omega tafelmodel keyboard-standaard met de stacker. Zeer stevig ding en als je zit kun je je benen tenminste strekken zonder ergens tegenaan te stoten. Voor mijn Roland piano heb ik zelf een statief gemaakt gekoppeld aan een 19"rack:
piano-statief.jpg
Het aluminium is komt van aluminiumopmaat.nl. Lekker makkelijk om op deze manier iets te maken, al is het maar een extra plateau voor een controller of zoiets.

Jaspers... Heb er 2... Hoe meer je er hebt hoe meer je kan veranderen. Ik plaatst de hoogte buizen indien ruimte in de breedte. Mijn jaspers staan nl OP een keuken onderkast. Dan volstaat 1m20 hoog. Maar de beste jaspers qua opstelling, zijn er met diepte regeling... Dus de extra buizen naar "diepte"
Misschien maak ik mijne nog zo.

Moeilijk, twee van die jasper stands naast elkaar gaat niet passen, de Jaspers met kleinste breedste zijn nog steeds 1,20 dus twee naast elkaar kom ik minimaal op 2,40. De synths zijn hooguit 1 meter breed. Een jasper met 6 boven elkaar zou kunnen al kom ik er dan 1 tekort en wordt het ook niet bepaald beter op dan de situatie hoe die nu is.

Nou, Jaspers nemen anders nog meer ruimte in en dan moet je ook de hoogte in. Ik weet niet of je veel ruimte hebt maar ik gebruik alleen maar Hercules en Quicklok z-standaards met één etage. Je kan de synths vrij dicht op elkaar plaatsen en dan kan je zittend alles overzien. Meer dan twee synths op een standaard vind ik niks. Je kan op 16 m2 wel 18 synths op deze manier langs de muren neer zetten, hoogte komt niet boven de 90 cm uit dus je rekken aan de muur zijn geen probleem. Onder de standaards is dan overal beenruimte waar je ook pedalen, versterkers en computertorens kan neer zetten. Ook kan je bijv. twee 4 eh 19 inchracks op een plank op de etage naast elkaar zetten, je hebt dan een heel mooi overzicht en je toetsenbord er onder kan ook meteen de modules aansturen.

Je zaagt de jaspers to zo breed je wil? Aluminium buis. Deed ik.

Ja daar zit wat in, Ben soiezo wel van het aanpassen wat me niet lijkt, 1 Ultimate ook al ingekort omdat hij anders niet onder het schuine plafon past.

Nou, Jaspers nemen anders nog meer ruimte in en dan moet je ook de hoogte in. Ik weet niet of je veel ruimte hebt maar ik gebruik alleen maar Hercules en Quicklok z-standaards met één etage. Je kan de synths vrij dicht op elkaar plaatsen en dan kan je zittend alles overzien. Meer dan twee synths op een standaard vind ik niks. Je kan op 16 m2 wel 18 synths op deze manier langs de muren neer zetten, hoogte komt niet boven de 90 cm uit dus je rekken aan de muur zijn geen probleem. Onder de standaards is dan overal beenruimte waar je ook pedalen, versterkers en computertorens kan neer zetten. Ook kan je bijv. twee 4 eh 19 inchracks op een plank op de etage naast elkaar zetten, je hebt dan een heel mooi overzicht en je toetsenbord er onder kan ook meteen de modules aansturen.

Dat is het probleem, heb maar 1 kant beschikbaar voor synths en dat is niet veel meer als 2 meter, rekken aan de muur gaat niet lukken, want verwarming en raam en rechts schuin plafond. Ruimte is overigens 3,7 bij 4,5 ongeveer.

Krijg echt een luxe probleem geloof ik, zie vaak mooie oplossingen in de vorm van muur rekken of lade kasten, en de Jasper stands.

Denk dat ik toch maar eens moet gaan opmeten wat er mogelijk is met jasper stands met 4 etages.

Back