Cubase vraag: Hoe kan ik Group Tracks intern recorden

Stephen

The Gate is open: Tidal,,
Ik zoek mij suf.
Kan iemand mij bevestigen of 'Record From Buses' niet bij de Cubase Artist versie is voorzien ??

Ik wil een Group track recorden met cubase 6.5 Artist en Profire 2626 maar ik zie geen Track Record knob.

Het enigste wat ik zelf had gevonden, is een audiocard uitgang naar de ingang verbinden via een jack kabel..
En dit geeft uiteraard signaal storing.

Via de Mixer van de Profire 2626 geraak ik er ook niet uit.

Ik zie in onderstaande Snapshot drie van die Groene Speciale Tracks staan,,
Daar kun je de in/out poort van selecteren, en daar is wel een record knob op voorzien.

Heeft dit mss iets met de control room te maken??
Ik begrijp er niks van, maar ik heb dus de artist versie van cubase 6.5

Hier is een video: Cubase 5/6 - internal bus routing - real time bounce - PL https://www.youtube.com/watch?v=Nk70bHACNrI

vlcsnap-2016-06-16-03h28m32s26.png

Ik neem aan dat je dus "live" iets wilt doen (want als dat niet zo is kan je gewoon een audiomixdown maken van je group)

Dan route je de group output toch gewoon naar een nieuw kanaal en tape je de group?.
Maak gewoon een ghost kanaal aan (die nergens heen route), route de group output naar dat kanaal, en maak nieuw kanaal aan en route de input daarvan aan die ghost output.

idd, ik neem alles live op.

't is dat alleen de Input Tracks hier een Record knob functie hebben

Ik zal anders eens proberen om de Full Cubase Trial uit te proberen..

Jandorie,, De Artist versie lijkt dat niet te kunnen!?? Ik heb effe de 6.5 Full Trial geactiveerd..

Group-Rec-Artist-VS-Full.jpg

Als je van een bus wilt exporteren zul je toch voor de Export-> Audio Mixdown eerst een bus moeten aanmaken in VST Connections.
Maar het kan idd goed zijn dat de Artist versie deze uitgebreide Export mogelijkheden niet heeft.
Een goede reden om te upgraden naar Cubase Pro 8.5 :D

Back