vage zooi!

Nightstorm

Ouwe rot
tja me spullen doen af en toe raar en ik heb geen idee wat er aan de hand is...iets kapot ofzo?

voorbeeldje:

laatst liet ik een (hardcore)kick met een breakbeatje lopen...klonk best lekker! ff wat klooien met de eq, klonk niet, teruggedraaid in oude stand en opeens was al 't laag uit me kick verdwenen? had 't laag gewoon in 't midden staan en bij die breakbeat weggedraaid, maar 't begon vet vaag met elkaar te werken...soort faseverschil idee denk ik...had verder niks veranderd ofzo, gewoon eq weer in oude stand teruggedraaid

nog zoiets...had een kick en een overstuurd geluidje naast elkaar lopen en terwijl ik geen filter ingesteld had op me sampler kreeg dat overstuurde geluidje af en toe random een soort cutoff eroverheen...ik snap er geen hol van..
iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

verder..ter kennisvergaring...waarom was 't in fasttracker altijd supermakkelijk om meerdere geluidjes met elkaar te layeren, te klooien etcetera en met me hardwaresetup zit de boel elkaar al heel snel in de weg? ik draai 't laag weg bij alles behalve de kick en evt. geluidjes die 't laag nog nodig hebben, uit me reverb haal ik 't laag en de master staat gewoon nog in 't groen...

hulp gevraagd :)

dit ben ik niet gewend hierzo, normaal heb je binnen een paar minuten wel een antwoord :)

niemand die dit weet? =(

klinkt idd alsof er iets uit fase is.... check alle links en rechts aansluitingen van je stuff, inclusief je monitors

dank voor uw antwoorden

even een situatieschets van m'n setup, misschien verduidelijkt dat wat meer

ik gebruik stereokabels van hosa (geloof ik)..ik heb 't op deze manier aangesloten:

vanuit m'n sampler:
uitgang 1, links, gaat naar een klein behringer-mixertje, monokanaal, daarop overstuur ik m'n kick..vanuit een direct out gaat een kabel naar een ander monokanaal, overstuur ik evt. weer en dit herhaalt zich nog 2 keer...vanuit de linkeroutput van dat mixertje gaat er een kabel naar monokanaal 1 op me grote mixer
uitgang 1, rechts, van de sampler gaat naar monokanaal 2
uitgang 2 gaat via zo'n stereokabel naar 2 monokanalen
uitgang 3 hetzelfde
uitgang 4 gaat via een stereokabel naar een stereokanaal
de 2 stereo-uitgangen van me virus gaan naar totaal 4 monokanalen
m'n effectenbakken zijn aangesloten op de aux sends, deze komen weer terug op 2 stereokanalen zodat ik ze kan eq'en

de mix gaat via de 2 track out (met van die tulpstekkertjes) naar een dj-mixertje (soundlab dsm 5, waarop ook het geluid van m'n pc zit en van een cd-speler) en van daaruit naar een stereotoren waarop simpele hifispeakers zitten

met een paar weken komen er actieve monitors die rechtstreeks op m'n mixer worden aangesloten

ik ging ervan uit dat die stereokabels mono gebruiken geen problemen op zouden moeten leveren maar ik begi nu toch een beetje te twijfelen

overigens, stereokabel, ik geloof dat de officiele term dual mono cable is

ok, de min van de speaker ging naar de plus van de versterker...denk dat dat 't probleem is geweest :)

Back