Wat is dit? Modules van DR

Likwidz

Music Please...
Een schuurvondst, ik vond het er leuk uitzien en heb hem meegenomen, maar weet iemand wat het precies is?

Het lijkt erop dat er audio doorheen moet, aangezien hij een parametrische eq heeft en een hi-lo pass filter.

Ik zag op e D-R site bij discontinued dat de schema's en componenten erbij staan.

Is het voor synthese of werd het door radio piraten gebruikt, maw: iemand info over dit?

Attachments

• dr1.jpg
    dr1.jpg
    65,8 KB · Bekeken: 131
  • dr2.jpg
    dr2.jpg
    54 KB · Bekeken: 118
4E D&R rack gear uit de jaren 80.
In nederland was dit gewoon gangbaar spul, en je kon het in [ bijna] elke muziekzaak wel wat van kopen.
Niet het beste spul van D&R , maar als je er liefhebber van bent best wel leuk.
Voor in de [home] studio .

Ow .. er moet gewoon audio doorheen ;)

Ach, al die piraten die tegenwoordig zweren bij Behringermixertjes met spartaanse eq en zeggen dat hun audioprocessing studio kwaliteit is.. :D

Ik vind het een geinig ding, die d&r preamps oversturen fijn vind ik persoonlijk, en met een parametrische eq en hipass filter lijkt het me geinig om gaindistortion lol er mee te hebben. Met die patchbay kun je leuk stapelen ook volgens mij.

middengolf piraterij is erg dope trouwens, lekker naast je draaggolf moduleren waardoor je vermogen bijna het dubbele wordt en zo met een 50 watt zendertje en hoge antenne heel west-europa doorblazen :) Het is dat ik middenin een woonwijk zit.. :D

Iedereen bedankt voor de reacties., heel duidelijk! Dan zal ik eens kijken of ik ze voor wat lo-fi processing kan gebruiken en anders gaat hij aan de muur als decoratie, het ziet er wel heerlijk vintage uit :)

@mononono: Wat doet die patchbay precies en wat bedoel je met stapelen?

Stapelen als in bijvoorbeeld een bassdrum in de ingang van de patchbay en de mogelijkheid om 3 keer deze output in een input te stoppen zodat je 3 keer je bassdrum hebt op meerdere kanalen

Heb zelf geen ervaring met deze D&R set, staat de handleiding niet op de D&R site?

Back