Select (uhm...... genre onbekend :P)

slash

~YOROSHIKU~
Zo nu en dan weet ik een track uit de klauwen van de commercie te graaien, zodat ik ze gratis online kan zetten. Zoals deze bijvoorbeeld: Surasshu - Select

(Surasshu ben ik dus, ik sta zo op het label om verwarring/ruzie met een zekere gitarist te voorkomen :P)

Veel plezier ermee...

EDIT: sorry, hij stond er nog niet op het moment van posten... :frons: maar nu dus wel.

zooo onze server is traag! 15k max!

maar goed, eindelijk binnen:

game-achtige intro, lekker!
die drums klinken extreem strak en lekker
de bass is een beetje te "buaauw" voor mij (te duidelijke attack), de subtiele strings zijn wel goed (kunnen misschien zelfs nog wel zachter!)
die bel/glass melodie op 1:05 deed me trouwens gelijk denken aan "aah push it... push it real good" (welk nummer / van wie ook al weer?)

dat geluid is opzich niet verkeerd, maar staat een beetje op zichzelf in het nummer vind ik, je moet er wel naar luisteren, ook als je niet wilt. misschien wat achtergrond noise in hetzelfde frequentiegebied? het einde kan naar mijn smaak nog veel voller denk ik.

maar de geluiden op zich vind ik heel sterk. het plaid gevoel druipt er wel vanaf. als er geen amerikaanse rockgitarist achter je aan komt, dan misschien wel twee gekke engelsen...

Respect.

Klinkt heel dynamisch en gevarieerd in vergelijking met de overgrote meerderheid hier op het forum. Kaf en koren-verhaal zeg maar.

Die belmelodie waar cyan_circle op doelt, vindt ik ook ni echt passen. Ik zou dat stuk er gewoon uithalen eigenlijk en de track dus korter en meer eenvormig maken. Voor de rest zeer goed, maar net niet geniaal. Het ligt denk ik aan de originaliteit, waar het wat aan ontbreekt. Percussie iets minder klassiek maken, met iets strakkere sounds, iets abstracter. Ook de melodietjes niet te eenvoudig houden. Ietsje meer experimenteren met gebrokenheid. Nog meer je eigen stijl ontwikkelen in het algemeen denk ik, maar daar heb je nog wel tijd voor.
Ben nu wel kritisch hoor, mijn drums rukken harder.

Vindt je dit zelf een toptrack?
Release je veel, welk label?

Lekker groovy! Gave beats.
De lead-sounds ben ik niet zo weg van, ze doen een beetje onder voor de rest.
De mix klinkt verder erg OK!

tja, tis een soort b-side.

ik release (of zal releasen, hopelijk) onder het canadese indie label apegenine records... subgroepje van wikkid records.

de eerste paar keer vond ik die bellen ook vet kut maar na een paar keer vond ik ze wel passen...

de drums vind ik zo wel best, dit is een beetje een laag tempo voor mijn doen.

nouja, ofwel het moet een soort rustgevende track zijn, dan is het natuurlijk nog trager... dit zit een beetje tussen een snelle track en een langzame in...

okee maar ik vind jullie commentaar volledig terrecht verder... dat einde slaat helemaal nergens op natuurlijk.

thx :)

ps. cyan dat is toch dat nummer van salt'n'peppa?

Coole track.

Ben zwaar into plaid dus dat zit wel goed. En de opmerkingen over de sounds kan ik wel delen. En komt daarbij ook nog de subtiliteit van de afwisseling. Die zit er wel in maar zou van mij wel meer mogen. Dus een beetje met de mix sleutelen en kleine details erbij halen. Wat met het stereobeeld van de drums spelen. (een echte kit neem je ook met meerdere mics op) En een tikkie meer verb misschien?

Back