SoundCloud verkocht voor 1miljard dollar?

Enzo.F

vrijwillig lid
Het online muziek-platform SoundCloud, dat nog nooit geld opleverde, gaat waarschijnlijk voor 1miljard dollar van eigenaar veranderen. De strategie zal zijn om Spotify en Apple Music achterna te gaan. Zo is in februarie 2016 voor Amerikaanse abonnee's een betaald account beschikbaar. Voor $10 per maand kan je dan alle muziek online en offline beluisteren.

Welke gevolgen de verkoop van SoundCloud voor de makers van content op de online muziek-dienst zal hebben, is nog niet duidelijk.

Zie ook:

https://www.digitalmusicnews.com/2016/07/27/soundcloud-1-billion-sale-service/

http://www.telegraaf.nl/e/26299939

Zo gaat het tegenwoordig....je geeft alles gratis weg terwijl je cash van investeerders verbrandt en dan verkoop je al het werk wat je gebruikers er in hebben gestoken aan de hoogste bieder. Facebook is geen kont waard als je alleen het technische platform bekijkt, de enige waarde is alle meuk die iedereen er weer gratis opdondert.

Mooi businessmodel toch? Het kost niets om te gebruiken en is toch verrotte handig/leuk. Ik zie het probleem niet.

Wel met Bikkel eens... Het heeft waarde bij de gratie van het volk. Als iedereen het minder belangrijk gaat vinden/maken en naar alternatieven zoekt is Google ook minder een monopolist.

Ook bijval voor Naphoven van mijn kant; ge/misbruik de gratis variant, zorg voor teasers en bestaansrecht claimende acties op alle beschikbare platforms. Jouw fan of geïnteresseerde zal jouw content op een door hem of haar voorkeur hebbend medium consumeren. SoundCloud is een mooie tussen YouTube, MySpace, Vimeo, BandCamp en dergelijke. Wed nooit op maar één paard!

Het is wel een interessant dilemma tussen enerzijds je spullen willen delen en op zoek zijn naar 'exposure' en anderzijds eigenaar willen blijven van je werk. Ik zie op Facebook fotografen die zo panisch zijn dat Facebook of een andere partij er met hun werk vandoor gaat dat ze een enorm dik watermerk dwars door hun foto's heen zetten waardoor naar mijn idee het hele idee (namelijk het tonen van een mooie foto om reclame te maken voor je werk) verloren gaat omdat het alleen maar kijkers afstoot.

Zelf vind ik het alleen maar leuk als mijn werk gedeeld wordt, want dat zie ik als waardering. Maar goed, ik heb dan ook geen commerciële belangen dus dan is het misschien makkelijk praten.

the winner takes all economy

Maar het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen...

Lol, in het artikel staat ook echt 'concurrent'.
Ik zie niet hoe deze 2 met elkaar concurreren eigenlijk.
Is toch een heel andere doelgroep?
Nja in de VS kun je wel ala spotify streamen schijnbaar, niet alsof ik/wij het zo gebruiken.

Back