Een vraagje over hardware in soft editen

DRe

SSM spacestation
Vaak als ik hardware gebruik zitten er vaak vele mega uitslagen in. Van die extreme pulsen , hoe kan je deze pulsen op een musicale manier kleiner maken. Zelfs met een peperdure compressor lukt het maar mondjesmaat. Waarschijnlijk omdat ze niet snel genoeg zijn. Ik vraag mij hoe andere dat doen.

Ik zou het zoeken in de hoek van een compressor-plugin of limiter-plugin. En dan een hoge ratio en lage attack instellen. Ik ben zelf te spreken over Vertigo VSC-2 van Plugin Alliance, maar er zijn natuurlijk honderden andere soortgelijke plugins te vinden. En als het echt alleen om de pieken gaat, zou een limiter ook moeten werken. Misschien gewoon eens een paar demo's downloaden en kijken of het daarmee wel lukt?

Veranderd deze plug de sound erg of valt het mee. Mss maar gewoon proberen. Dank voor het mee denken.

als het er weinig zijn kan je gewoon even je volumelijntje naar wenschgg editten in je daw he, de manual compressor zeg maar

Veranderd deze plug de sound erg of valt het mee. Mss maar gewoon proberen. Dank voor het mee denken.

Nee, valt erg mee. Alleen is die behoorlijk prijzig en zou je moeten wachten op een aanbieding (die zijn op zich vrij vaak). Maar er zijn zoveel plugins die in feite hetzelfde doen - dit is toevallig degene die ik gebruik. Er zijn zelfs goede gratis opties, zoals "Limiter No.6" en "Molot" van vladgsound (meer 'karakter' dan 'clean' als ik het mij goed herinner).

als het er weinig zijn kan je gewoon even je volumelijntje naar wenschgg editten in je daw he, de manual compressor zeg maar

Als het 40 zijn doe je dat wel even . Stel dat ik een houten blok sound heb die dat heeft dan zijn het er in een leer 300 of meer , das dan wel veel.

Nee, valt erg mee. Alleen is die behoorlijk prijzig en zou je moeten wachten op een aanbieding (die zijn op zich vrij vaak). Maar er zijn zoveel plugins die in feite hetzelfde doen - dit is toevallig degene die ik gebruik. Er zijn zelfs goede gratis opties, zoals "Limiter No.6" en "Molot" van vladgsound (meer 'karakter' dan 'clean' als ik het mij goed herinner).

Ik heb zelf een paar peperdure compressors (neve) maar die zijn niet snel genoeg voor deze tik uitschieters. Ik ga dit even versies voor versie 1 voor 1 proberen.

....

Attachments

• sound.jpg
    sound.jpg
    31,6 KB · Bekeken: 148
het is beter een te stil fragment luider te maken (compressor) dan een te luid fragment stiller (limiter)
neem dus met andere woorden stiller op en laat dan pas je comp erop los

het is beter een te stil fragment luider te maken (compressor) dan een te luid fragment stiller (limiter)
neem dus met andere woorden stiller op en laat dan pas je comp erop los

Hier wordt dit probleem toch alleen maar groter van? de transient wordt dan nog hoger in vergelijking met het originele geluid, nog lastiger dit te verbloemen.

dit is op een bepaalde stand op de tr-909 kick

Attachments

• sound 2.jpg
    sound 2.jpg
    12,5 KB · Bekeken: 137
  • sound3.jpg
    sound3.jpg
    14,6 KB · Bekeken: 143
de tr-909 is gewoon standaard .. geen mod. als ik de attack helemaal op nul draai heb ik hier geen last van het begint als ik de attack 30 to 40 % zet. die pic is als ik hem op 75% zet wellicht van af de basis proberen te fixen inplaats van daarna met bv een nieuwe potmeter.

:beard:

:slotje:

Laatst gewijzigd:
Back