Leuke ervaring met o.a. Waldorf Wave en Q+

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Hoi medeforummers ;) ,

Ik heb verleden weekend een ervaring gehad die ik even samen met jullie wil delen (voor zij die er interesse voor hebben). Ik ben te gast geweest bij iemand met: een Waldorf Wave, Q+ en XT en een Andromeda A6. Ik heb daar vrijdagnamiddag en zaterdagvoormiddag op kunnen klooien zonder beperkingen.

:{ :{ :{ :{
Wat een paradijs !!!!!

De Waldorf Q+: Wat een synth ... niet goed in nabootsingen maar des te meer synthesizer. Vooral de stepsequencer en ARP in combinatie met de ruime synthesemogelijkheden geven deze bak een bijzonder karakter.

De Andromeda: Heel anders van karakter dan de Q+ ... warm, rijk (uiteraard, want 't is een analoge bak) ne keuze uit verschillende filtertypes (waaronder moog, oberheim enz). Erg leuk is ook de ribbon controller boven het keyboard (à la CS80 en K25/2600).

XT: Leuke arp en heel distincte sounds ... leuk, klein bakje.

En dan de Wave: machtige synth ... niet alleen qua sound, maar ook qua uiterlijk. Een dreammachine in de lijn van de grote polyfoonbakken: Oberheim Matrix12, CS80, Jupiter8 ...

Als je wat meer van die man waar ik geweest ben wil lezen/horen ... je vind alles terug onder http://www.synthmusic.info/. Hij maakt muziek die sterk beïnvloed is door Tangerine Dream, Klaus Shulze en andere grootheden uit de synthesizerwereld.

:doei:

Attachments

• scd.jpg
    scd.jpg
    39,3 KB · Bekeken: 123
Zo zeg! da's mooi! :{
Heb je eigenlijk nog geslapen tussen dat 'vrijdagmiddag' en 'zaterdagochtend'? :D
(of alleen knupkes zitten pielen?)

Oh ja, lollige link vol met trackjes van leuk spul. Ga ik es beluisteren...

:) Veel gespeeld met allerlei knopjes ... en daarna heel even weggedroomd ... van de andromedanevel :D .

Ik had zaterdag echt geen zin om terug naar huis te gaan. Ik mag zelf niet klagen over m'n setup ... maar die bakken klinken totaal anders :{ Vooral de Q+ interesseert me enorm (of de Q32 met die speciale softwareupgrade. Gerkes weet enorm veel van Waldorf (ontwerpt er zelfs soundsets voor) en hij raadde de combinatie van Q32 met upgrade aan boven de Q+. De eerste zal bij gebruik van veel DSP-power 'slechts' een tachtigtal stemmen overhouden terwijl de Q+ nauwelijks stemmen zal verliezen ... Bwo ... voor de 20 stemmen extra ga ik niet zoveel meer EUR betalen ;) .

Maar ja .. de A6 alsook de Wave alsook de Wave klonken overtuigend (heb meer kippevel in die 24u gehad dan in m'n hele leven daarvoor). En dan had ie gelukkig nog niet z'n EIVK opgesteld ... of z'n Minimoog ;)

In de link kan je de evolutie van z'n muziek over de laatste 20 jaar meemaken. Da's wel leuk. Niet alles is even goed, maar er zitten best wel knappe stukken tussen ... vooral die van de laatste jaren.

Heb de site van die jonge even bekeken. Erg coole gear! Vooral die Wave vindt ik echt vet (heb hem helaas nog nooit bespeelt). Is die gozer ook lid van het forum?

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Heb de site van die jonge even bekeken. Erg coole gear! Vooral die Wave vindt ik echt vet (heb hem helaas nog nooit bespeelt). Is die gozer ook lid van het forum?

Hij heeft zich ooit eens ingeschreven, want SCD bestaat als lid. Helaas is dit al een tijdje geleden. Wat die wave betreft ... daar gaan je haartjes recht van over eind staan. Wat een warme filters heeft die bak. En dan dat uiterlijk :{ Ik had bijna een handdoek nodig om het kwijl van m'n kin te vegen 8~ .
Als ik moest kiezen tussen de A6 of de Wave zou ik zeker voor de laatste gaan, ook al is de A6 moderner en uitgebreider in mogelijkheden.

Mooi spul, dat spul. ;)

Laat je hoofd niet teveel op hol brengen he. ;)

Origineel geplaatst door fuse
Mooi spul, dat spul. ;)

Laat je hoofd niet teveel op hol brengen he. ;)

M'n hoofd op hol laten brengen? Overal waar ik kijk zie ik Waves =) =) =) :D

Maar je hebt gelijk ... als ik m'n hoofd door iedere knappe synth op hol moet laten brengen ... dan had ik geen hoofd meer :D

Re: Leuke ervaring

Re: Leuke ervaring

Origineel geplaatst door Danny
Klaus Shulze

mensen mensen, toon 's wat respect voor de synthgrootmeester en schrijf z'n naam nou eens 1x goed!!!!!! :D
het is Schulze met SCH en een Z en knoop dat nu goed in je oortjes :P
kennelijk is het te moeilijk voor de meeste mensen, zoek op google maar eens klaus schultze, shulze, shultze en zelfs op dit forum dus ook...

Re: Re: Leuke ervaring

Re: Re: Leuke ervaring

Origineel geplaatst door Bahamut
mensen mensen, toon 's wat respect voor de synthgrootmeester en schrijf z'n naam nou eens 1x goed!!!!!! :D
het is Schulze met SCH en een Z en knoop dat nu goed in je oortjes :P
kennelijk is het te moeilijk voor de meeste mensen, zoek op google maar eens klaus schultze, shulze, shultze en zelfs op dit forum dus ook...

:D Als je al van 6u 's morgens aan het werken bent, 10 dingen tegelijkertijd doet en daarbij ook nog eens op SF zit, dan kan je al vlug eens enkele typo's maken :D . En ik denk wel dat een typo in een naam aanvaardbaarder is dan volledige zinsconstructies en woorden die door mekaar gehaspeld worden (hebben we het nog niet over de klassieke d-t'ers) :confused: .

Maar je hebt gelijk ... een grootmeester moet je alle eer aandoen: honour to Klaus Schulze ;)

Thx voor de correctie :okdan:

Back