Danny
DAW-less puzzelaar °1967
Hoi medeforummers
,
Ik heb verleden weekend een ervaring gehad die ik even samen met jullie wil delen (voor zij die er interesse voor hebben). Ik ben te gast geweest bij iemand met: een Waldorf Wave, Q+ en XT en een Andromeda A6. Ik heb daar vrijdagnamiddag en zaterdagvoormiddag op kunnen klooien zonder beperkingen.
Wat een paradijs !!!!!
De Waldorf Q+: Wat een synth ... niet goed in nabootsingen maar des te meer synthesizer. Vooral de stepsequencer en ARP in combinatie met de ruime synthesemogelijkheden geven deze bak een bijzonder karakter.
De Andromeda: Heel anders van karakter dan de Q+ ... warm, rijk (uiteraard, want 't is een analoge bak) ne keuze uit verschillende filtertypes (waaronder moog, oberheim enz). Erg leuk is ook de ribbon controller boven het keyboard (à la CS80 en K25/2600).
XT: Leuke arp en heel distincte sounds ... leuk, klein bakje.
En dan de Wave: machtige synth ... niet alleen qua sound, maar ook qua uiterlijk. Een dreammachine in de lijn van de grote polyfoonbakken: Oberheim Matrix12, CS80, Jupiter8 ...
Als je wat meer van die man waar ik geweest ben wil lezen/horen ... je vind alles terug onder http://www.synthmusic.info/. Hij maakt muziek die sterk beïnvloed is door Tangerine Dream, Klaus Shulze en andere grootheden uit de synthesizerwereld.

,Ik heb verleden weekend een ervaring gehad die ik even samen met jullie wil delen (voor zij die er interesse voor hebben). Ik ben te gast geweest bij iemand met: een Waldorf Wave, Q+ en XT en een Andromeda A6. Ik heb daar vrijdagnamiddag en zaterdagvoormiddag op kunnen klooien zonder beperkingen.
Wat een paradijs !!!!!
De Waldorf Q+: Wat een synth ... niet goed in nabootsingen maar des te meer synthesizer. Vooral de stepsequencer en ARP in combinatie met de ruime synthesemogelijkheden geven deze bak een bijzonder karakter.
De Andromeda: Heel anders van karakter dan de Q+ ... warm, rijk (uiteraard, want 't is een analoge bak) ne keuze uit verschillende filtertypes (waaronder moog, oberheim enz). Erg leuk is ook de ribbon controller boven het keyboard (à la CS80 en K25/2600).
XT: Leuke arp en heel distincte sounds ... leuk, klein bakje.
En dan de Wave: machtige synth ... niet alleen qua sound, maar ook qua uiterlijk. Een dreammachine in de lijn van de grote polyfoonbakken: Oberheim Matrix12, CS80, Jupiter8 ...
Als je wat meer van die man waar ik geweest ben wil lezen/horen ... je vind alles terug onder http://www.synthmusic.info/. Hij maakt muziek die sterk beïnvloed is door Tangerine Dream, Klaus Shulze en andere grootheden uit de synthesizerwereld.

Veel gespeeld met allerlei knopjes ... en daarna heel even weggedroomd ... van de andromedanevel
.