In ieder stadje...

D

Deleted member 18007

Guest
Omdat ik hobbyist ben en geen pro, vond ik het een goed idee om een keer te zingen. Immers, geen beter vermaak, dan leedvermaak. Dus....vermaak voor de leden. Of niet?!

Zang is NIET gecorrigeerd en de klarinet ook niet. Geen autotune of quantize. Af en toe (OK, alles is relatief) dus lekker los :D

Feedback altijd welkom :)

https://soundcloud.com/m01c/in-ieder-stadje

Voor de gierlustigen onder jullie, hier een lijstje met spullen die ik voor deze track heb gebruikt:

Synths:
Yamaha TX7 (Ex Dobre, dus goed man!)
E-MU XL1 Turbo (Met oa. een vet expansievat)
Drumcomputers:
MerkelFräuBerlin 522
TR-909 (niet meer in mijn bezit)
Effecten:
Yamaha EMP100
Rockman Sustainor (m'n geheime wapen, dus NIET verder vertellen!)
EHX Small Clone
Peavy Spectrum Filter (niet meer in mijn bezit)
Nixer:
Teringer Kzieniks 1204Uli-SB
Geluidskaart:
E-MU 1616M
Schaftwaar:
2 Volkoren boterhammen met pindakaas (om de mix dicht te smeren)
Ableton Live 8.4.2 (Eerlijk aangeschoft :))
Microfoon:
Rode NT2 (De mat metallic, die klinken namelijk beter dan de rode)
Blaaspijp:
Een afgeragde Buffet Crampon B12 met een Vandoren 2

een soort electronische spinvis met klarinet dan wel.
Leuk liedje.

Niks mis met zelf zingen (ik probeer het incidenteel ook weleens, met doorgaans weinig succes), maar misschien moet je bijvoorbeeld nog veel zachter zingen en dan heel close mic.. aangezien je duidelijk niet de volgende 'voice of holland' bent kun je wellicht wat experimenteren met een artistiekere manier van zingen :D

De klarinet gaat je wel goed af hoor... en de rest is ook lekker laidback

Trigg :)

Dankjewel voor het luisteren.
Ik ben een voorstander van alternatief Nederlandstalig (je moerstaal, ja toch?!) en ik vind dat Spinvis zeker in die categorie past. Ken niet alles van hem, maar er is één nummer waar ik iedere keer letterlijk de tranen van in m`n ogen krijg.

6 jaar klarinetles gehad plus de nodige examens gedaan (en gehaald). Echter, dat is meer dan 20 jaar geleden. Daarna nooit meer de blaaspijp aangeraakt. Sinds een jaar weer (onregelmatig) bezig. Heb er in ieder geval meer plezier in dan toen. Als ik de routine van het spelen weer wat meer terug heb (en een wat prettigere/mooiere klarinet),een keer jammen? :)

Het zingen. Het was de bedoeling het "spoken word" te doen.
Frau M01C wordt blij als ik zing, met name als ik één wenkbrauw omhoog trek, doe alsof ik een krul in mijn snor leg en daarnaast mijn "Lee"-elleboog gebruik (ze is Rotterdamse). Dit was dus haar verzoek.

Ik vind je tip qua "close mic" een goede! Wellicht blijft én Frau M01C dan blij én de eventuele andere luisteraars (inclusief ikzelf :D).

Mixtechnisch nog op of aanmerkingen?

Last edited by a moderator:
'N Tuutsje in een puutsje
'N Kus voor onderweg
'N Smokje in je nekje
'N Bacio tegen pech

'N Kissy voor m'n Missy
'N Öpücük voor m'n stuk
'N Boussa op je buikje
'N Bossie vol geluk

´N Pachikchik voor m´n chicky
´N Tjoemba voor m´n meissie
´N Pakkerd op je pokkel
Maar een zoen als ik je weer zie!

Die afgeragde blaaspijp klinkt echt prima.. Klinkt lekker vintage :)

Die afgeragde blaaspijp klinkt echt prima.. Klinkt lekker vintage :)

:D Marc, dat is een prachtige voorzet...
"Ja, deze opa heeft inderdaad een afgeragde vintage blaaspijp"
:beard:

Uhm... Maar vooral wat meer galm op de blaaspijp ten opzichte van de vorige track. Op verzoek :)

Back