Mixen distortie op drums

Ytse

༼ つ ◕_◕ ༽つ
Hoe mixen jullie distortion op drums? Ik wil drums wel apart opnemen om te kunnen bewerken. Maar bv kick en cymbals samen door distortion geeft niet het zelfde effect als deze los van elkaar worden opgenomen.
In dit geval gaat het om ingebouwde distortion van mijn Analog Rytm.

Ik heb wel paar ideeën maar ik wil eerst horen hoe de rest dit doet.

Wil je live of met een daw werken? Indien daw kan je apart opnemen.
Ik zou apart uitsturen uit uit de box distorten. Niet op
Hats. Maar misschien is net wel op hats ook wel cool.

Als het goed klinkt moet je het gewoon zo opnemen lijkt me. Je kunt later ook het droge signaal van de kick opnemen en deze erbij mixen, of alleen het laag hiervan erbij mixen, als dat door de distortion verloren is gegaan. Zelfde geldt voor al je drumgeluiden, het is altijd goed om een droog signaal erbij te hebben zodat je een balans kunt krijgen tussen dry/wet.

Wil je live of met een daw werken? Indien daw kan je apart opnemen.
Ik zou apart uitsturen uit uit de box distorten. Niet op
Hats. Maar misschien is net wel op hats ook wel cool.

Met daw wil ik opnemen. Apart opnemen gaat niet. Geeft niet hetzelfde distortion effect op de cymbals als kick niet is meegemixt.

Als het goed klinkt moet je het gewoon zo opnemen lijkt me. Je kunt later ook het droge signaal van de kick opnemen en deze erbij mixen, of alleen het laag hiervan erbij mixen, als dat door de distortion verloren is gegaan. Zelfde geldt voor al je drumgeluiden, het is altijd goed om een droog signaal erbij te hebben zodat je een balans kunt krijgen tussen dry/wet.

Ja, zoiets kan ik proberen. Thx.

Uhm wat?? Kick en hats samen mixen klinkt net lekker crispy/crunchy ik stuur ze graag ook door een bus tezamen. Neem maar gewoon zo op. Sommige mensen houden van het gruizige, zoals ik :).

ik heb de rytm eigenlijk nooit anders gebruikt dan alles main out
en die distortion is echt wel lekker op de rytm
distortion gaat natuurlijk ook leven als er verschillende luidheid en frequenties doorheen geduwd worden
gewoon lekker opnemen als t mooi klinkt
zeker de hihats die wat magertjes zijn op de rytm klinken wel lekker door die dist
alduschgg

Back